Miten luoda hyvä Google-mainosteksti?

Googlen tekstipohjaiset mainokset ovat loistava tapa mainostaa yritystäsi, mutta vain jos ne tehdään oikein. Jos etsit tietoa hyvän Google-mainostekstin kirjoittamisesta, olet oikeassa paikassa!

Miten luoda hyvä Google-mainosteksti?

Tässä artikkelissa kerromme mistä asioista perusmuotoinen Google-hakusanamainos rakentuu. Listaamme myös 5 vinkkiä onnistuneen Google-mainostekstin tekemiseen. Tervetuloa mukaan!

Google-mainostekstin rakenne

Google-mainostekstissä tulee olla Otsikko (max. 30 merkkiä), Kuvaus (max. 90 merkkiä). Otsikoita ja kuvauksia voi olla useita, 15 erilaista otsikkoa ja 4 erilaista kuvausta.

Responsiivinen hakusanamainos yhdistelee eri otsikoita ja Google-kampanjan tavoitteista riippuen käyttää parhaiten asiakkaan avainsanoihin sopivia mainoksia, jolla tavoite täyttyy. Tavoite voi olla esimerkiksi konversiotavoite tai maksimiklikkaukset.

Muita valinnaisia tekstejä voi olla hakusanamainoksessa näytettävä polku, eli mainoksen url-polun selite, jossa voi olla enintään 15 merkkiä ja maksimissaan 2 tasoa. Esimerkiksi yipi.fi/palvelut/google-mainonta.

Hyvä Google-mainosteksti herättää asiakkaasi huomion

Seuraavassa 5 vinkkiä Google-mainostekstien suunnitteluun. Kun pidät nämä perusperiaatteet mielessä, pääset vähintään alkuun siitä, mikä voi saada asiakkaasi huomion markkinoilla.

1. Tee mainoksesta merkityksellinen asiakkaalle

Varmista, että Google-mainostekstisi on relevantti kohdistamiesi avainsanojen ja tarjoamiesi tuotteiden tai palveluiden kannalta. Jos mainoksesi ei ole relevantti, ihmiset klikkaavat sitä epätodennäköisemmin.

2. Noudata Googlen ohjeistuksia

Noudata aina Google-mainonnan perussääntöjä, jotta mainos toimii oikein. Älä käytä ilman lupaa muiden brändiä tai tekstejä, joita Google rajoittaa mainoskäytännöissään. Tämä heikentää merkittävästi mainonnan tehokkuutta tai jopa estää mainosten näyttämisen potentiaalisille asiakkaillesi. Tutustu Google-mainonnan käytäntöihin tarkemmin Googlen support-sivuilla.

3. Ole samalla vakuuttava, mutta erottaudu joukosta

Mainostekstisi tulisi merkityksellisyyden lisäksi olla vakuuttava ja saada ihmiset klikkaamaan mainostasi ja vierailemaan verkkosivustollasi tai laskeutumissivulla. Voit tämän lisäksi erottautua jämpteillä adjektiiveilla, jotka saavat ihmiset kiinnostumaan palvelustasi, joka toimitetaan aina 100% tyytyväisyystakuulla asiakkaille.

4. Tarjoa jotain ainutlaatuista

Mikä tekee tuotteestasi tai palvelustasi erilaisen kuin muut? Miksi ihmisten pitäisi valita sinut kilpailijoiden sijaan? Muista korostaa mainostekstissäsi, mikä tekee juuri sinusta ainutlaatuisen. Googlessa on niin paljon vaihtoehtoja, että erottautuminen massasta on tärkeää.

5. Sisällytä mainokseen selkeä toimintakutsu (CTA)

Google-mainoksen CTA:n tulisi kertoa ihmisille, mitä haluat heidän tekevän, esimerkiksi "klikkaa tästä saadaksesi lisätietoja" tai "käy verkkosivuillamme saadaksesi erikoistarjouksen". Ilman CTA:ta ihmiset eivät välttämättä tiedä, mitä tehdä seuraavaksi nähtyään mainoksesi.

Tarvitsetko apua Google mainonnan toteuttamiseen?

Edellisiä vinkkejä noudattamalla voit luoda onnistuneen Google-mainostekstin, joka ohjaa liikennettä verkkosivustollesi. Google-mainonta pitää kuitenkin sisällään muutakin kuin pelkän tekstisuunnittelun. Google-mainonnan onnistuminen vaatii usein hyvää ymmärrystä omasta kohdeyleisöstä ja oman toimialasi kilpailusta. Myös Google-mainosalustan tuottaman datan ymmärtäminen näyttelee suurta roolia, kun mainontaa halutaan kehittää tulevissa kampanjoissa.

Meidän kanssamme Google Ads mainonta hoituu palveluna ilman, että sinun tarvitsee tietää kaikkea mainontaan liittyvää. Teemme tarvittaessa Google-mainontaan tarvittavat visuaaliset sisällöt, mainonnan A/B testauksen ja konversio-optimoinnin, jotta sinä saat enemmän myyntiä. Kehitämme mainoksia aina dataohjautuvasti, koska siten saadaan aikaan parhaita tuloksia.

Tutustu Google Ads mainontaan palvelusivullamme tai valmiit ratkaisut -osiossa ja voisiko sinulla olla järkevää ulkoistaa Google-mainonta meille. Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää!