Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto tuo pitkäaikaista markkinoinnin kasvua. Sisällöt jäävät vaikuttamaan pitkäksi aikaa ja ne paranevat ajan myötä entisestään. Sisällöt tuovat näkyvyyttä hakukoneissa, mutta myös helpottavat asiakaspalvelua, parantavat asiakaskokemusta sekä kasvattavat asiakkaan mielikuvaa yrityksesi asiantuntijuudesta.
- Hakukoneoptimoitu sisältö tuo orgaanista liikennettä hakukoneista. Kun sisältö on tehty ihmisten hakukonekäyttäytymisen mukaan, myös hakukoneet ymmärtävät sisällön ja osaavat näyttää sen ihmisille, kun he etsivät tietoa aiheesta.
- Googlen kautta tullut liikenne on erittäin arvokasta, sillä hyvä hakukoneen hakutulossijoitus on vaikea saavuttaa. Kun hakutulossijoitus on saavutettu, liikenteen hankintaan ei välttämättä tarvitse käyttää mainosbudjettia laisinkaan, vaan markkinointieurot saadaan käytettyä tehokkaammin esim. uudelleenmarkkointiin vanhoille asiakkaille.
- Hyvä sisältö auttaa asiakasta ostamaan. Sisältö voi liittyä asiakkaan ongelmiin tai haasteisiin ja voit vastata asiakkaan epävarmuuksiin suoraan sisällöissäsi. Voit esitellä myös asiakastarinoita, mikä lisää asiakkaan luottamusta palvelujasi kohtaan.
Kokeilepa etsiä Googlesta jotain “ajatonta” sisältöä. Huomaat ensimmäisten tulosten joukossa olevan artikkeleita, jotka ovat monet julkaistu jo kauan aikaa sitten. Artikkelin toimivuus paranee enemmän ajan kanssa ja se toimii "ilmaisena mainoksena" vuosienkin päästä.
Ihmiset käyttävät hakukoneita etsimään vastauksia kysymykseen tai ongelmaan. Hakukoneesta tietoa etsivä on usein myös virittäytynyt ostamaan tuotteita tai palveluja. Mikäli sisältösi ja tuotteesi osaavat vastata parhaiten näihin ongelmiin, on silloin todennäköistä, että asiakas ostaa sinun palveluitasi tai ottaa yhteyttä. Parhaiten toimivat sisällöt tulevat ensimmäisenä tuloksena hakukoneesta.
Hakukoneoptimointi on pitkässä juoksussa erittäin tärkeä markkinointistrategia digitaalisissa kanavissa. On kuitenkin huomionarvoista, että sisältö tulee tehdä oikealla tavalla, jotta se näkyy hakukoneessa. Me erikoistumme hakukoneoptimoituun sisällöntuotantoon ja toteutamme sen osana palvelujamme, jossa tutkimme datan perusteella mitä asiakkaasi etsivät ja mistä he ovat kiinnostuneita, jotta saat enemmän myyntiä. Teemme sisältöä myös riittävän usein ja riittävän paljon, sillä se on usein vedenjakaja, joka erottaa hakukoneen onnistujat ja häviäjät.
Esimerkki hakukonesijoituksen vaikuttavuudesta:
Tämän tutkimuksen mukaan jopa 28.5 % Googlen hakutuloksista klikkaavat ensimmäistä linkkiä. Luku puolittuu jo toiseen linkkiin mentäessä ja kymmenes hakutulos saa vain 2.5 % klikkauksista. Hakukoneoptimointi on siis erittäin tärkeää ja edullinen tapa saada verkkosivustolle liikennettä ja luoda vakuuttavuutta potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa.