Kun verkkosivustosi toimii nopeasti ja sitä on mahdollisimman miellyttävä käyttää, parannat asiakaskokemusta, lisäät asiakaspysyvyyttä ja kasvatat myyntiä. Näihin asioihin voidaan vaikuttaa konversio-optimoinnilla ja sillä, että asiakaskokemusta kehitetään
Olet varmaan joskus itse ollut esimerkiksi kauppakeskuksessa tai paikassa, jossa opasteet eivät ohjaa oikeaan paikkaan. Silloin turhauttaa. Mikäli asiakkaat eivät siis löydä etsimäänsä, ei silloin todennäköisesti tule yhteydenottoja, tai ne ovat erittäin huonolaatuisia.
Huonon asiakaskokemuksen tarjoava verkkosivu ei menesty kilpailussa. Ajattele siis kuten asiakkaasi ja rakenna se häntä varten sekä auta häntä ostoprosessin läpi kohti haluttua tavoitetta. Mikäli tavoitteenasi on lisätä ajanvarauksia, anna asiakkaalle kaikki tarvittava apu mitä ennen ajanvarausta tulee huomioida ja tarjoa selkeät toimintakehotteet ajan varaamiseen.
Esimerkki konversio-optimoinnin tehokkuudesta:
Joskus pienikin tekstin muutos napissa voi aiheuttaa suuren muutoksen konversioissa. Suoratoistopalvelu Netflix muutti aikoinaan hinnastossaan maksutavasta kertovan tekstin “pankkikortilla” -> “pankki- tai luottokortilla” -tekstiin. Tämä nosti konversioita kymmeniä prosentteja ja Netflix sai enemmän asiakkaita. Jos liikenne sivustolla on iso, silloin pienellä muutoksella voidaan saada iso vaikutus.