Markkinoinnin analytiikka ja seuranta pitävät huolen siitä, että markkinoinnin osalta saadaan tehtyä oikeita toimenpiteitä ja markkinointi onnistuu. Markkinoinnin analytiikan avulla saamme selville esimerkiksi sen, minkälainen sisältö toimii sivuillasi ja minkä kanavien kautta asiakkaat löytävät sinut verkosta. Käytämme analytiikkaan muun muassa seuraavia työkaluja:
Käyttämämme työkalut ovat vain jäävuoren huippu markkinoinnin analytiikan seuraamisessa. Kuka tahansa voi seurata markkinoinnin dataa, mutta ilman markkinoinnin osaamista, datalla ei tee mitään. Asiantuntijuutemme takaa sen, että markkinointia voidaan kehittää analytiikan perusteella tuloksellisemmaksi.
Markkinoinnin seuranta voi kertoa sinulle myös kuinka paljon saat mainonnan tuottoa (ROAS). Jos yhteydenotot tai lomakkeen täyttäminen ovat markkinointisi tavoite, tulee niitä mitata, jotta tuloksia saadaan paremmaksi. Kun analytiikkaa käytetään hyödyksi esimerkiksi Google-mainonnassa, saadaan parempia tuloksia.
Esimerkki markkinoinnin analytiikan hyödyntämisestä ja tärkeydestä:
Olet yrittäjänä ja myyt asiakkaille erilaisia projekteja. Datan perusteella joka viides yhteydenoton tehnyt asiakas ostaa sinulta 1 000 euron arvosta projekteja. Voimme siis arvottaa yhdeksi yhteydenoton arvoksi 200 euroa ja jos käytät mainontaan 1 000 euroa kuukaudessa saaden vähintään 5 yhteydenottoa, on markkinointi sinulle kannattavaa.