Facebook-mainonta palveluna

Facebook-mainonta palveluna

Facebook-mainonta tavoittaa oikean kohderyhmän.

Facebook on yhä maailman suosituin sosiaalisen median kanava, joten sen voimaa ei kannata aliarvioida. Facebook-mainonnan työkalut sisältävät paljon kohderyhmädataa, jonka avulla mainokset voidaan kohdistaa ihmisten mieltymysten perusteella.

Tietoa Facebook-mainonnasta

Mitä Facebook-mainonta pitää sisällään?

Eri ostovaiheiden kampanjat

Eri ostovaiheiden kampanjat

Facebook markkinointi on tavoitteellista ja voit ohjata mainoksesi ostamisen eri vaiheisiin todella kätevästi tekemällä erilaisia Facebook-mainonta kampanjoita. Näitä ovat Tunnettuuden luominen, kiinnostuksen lisääminen ja konversiot.

Tunnettuuden luominen

Tunnettuuden luominen

Ensimmäisellä kampanjalla tuot tietoisuutta palveluistasi tarjoamalla esimerkiksi ratkaisua johonkin ongelmaan. Jos mainostat ruohonleikkureita, voit ensimmäisessä kampanjassa samaistua ostajan ongelmaan ruohon kasvamisen ongelmista ja miten sen voi ratkaista.

Kiinnostuksen lisääminen

Kiinnostuksen lisääminen

Lisätiedot saatuaan ja tuotteesta luettuaan voit mainostaa asiakkaillesi vielä lisää erilaisia tapoja miten he voivat ratkaista ongelmansa. Tiedät jo että nämä henkilöt haluavat leikata ruohoa, joten nyt mainostat millä tavalla ruohon leikkaaminen on kätevää laitteillasi.

Konversiot

Konversiot

Viimeisessä vaiheessa sama henkilö on jo käynyt lukemassa kahta erilaista kampanjaasi ja nyt heillä on jo aika hyvä tieto mitkä laitteet ja mitkä tavat leikkaavat ruohoa parhaiten. Enää pitää saada vain lopullinen ostopäätös. Kertomalla asiakkaalle sinun olevan paras ratkaisu heidän ongelmaansa ja vielä tarjoamalla edullisen hinnan heille saat viimeisteltyä kampanjan ja kauppa on tehty.

Facebook-mainonta ja uudelleenmarkkinointi

Uudelleenmarkkinointi Facebookissa on kuin taikaa.

Kertaus on opintojen äiti. Myös markkinoinnissa. Facebook Pixelin kautta tehty uudelleenmarkkinointi toimii erittäin tehokkaasti, kun haluat jälkimarkkinoida sivustollasi jo käyneelle asiakkaalle. Facebook Pixel tunnistaa asiakkaan ja näyttää tämän jälkeen kohdennettua markkinointisisältöä ennalta sovittujen parametrien avulla.

Asiakkaan käyttäytymistä voidaan seurata hyvinkin tarkasti, esimerkiksi jos asiakas on katsonut Facebook mainosvideota yli 1 minuutin ajan, voidaan hänelle näyttää seuraava mainos, ja niin edelleen, ja niin edelleen. Ajan kanssa saat lisää asiakkaita ja kasvatat myyntisuppiloa entisestään.

Facebook markkinointi tavoittaa oikean kohderyhmän. Mikäli tarvitset kumppania uudelleenmarkkinoinnin tai markkinointisuppilon suunnittelussa, kysy meiltä lisää ja toteutetaan markkinointi Facebookissa palveluna.

Facebook kirjautumissivu mobiilissa
“ YIPI on auttanut yritystämme monipuolisesti sivustojen kehittämisessä sekä kasvussa ja tuottanut laadukasta sisältöä niin sivuillemme, kuin myös somekanaviin. Yhteistyö on ollut mutkatonta ja toimivaa. Voin suositella palveluita hyvillä mielin! ”
Digio Media Oy
Affiliate-markkinointiyritys
Asiakastarina

Asiakkaamme kertovat sen parhaiten.

Olemme asiakkaidemme strateginen markkinointikumppani. Autamme asiakkaitamme Facebook-mainonnassa ja monessa muussa markkinoinnin osa-alueessa. Saat meiltä henkilökohtaista ja asiantuntevaa palvelua, joka tähtää aina hyviin tuloksiin.

Palveluihimme luottavat jo monet eri alojen toimijat.
SeahuntersMeilortProactSkene ryDigio MediaeCount
Mistä aloitetaan?

Facebook-mainonta suunnittelusta toteutukseen.

Tarvitsetko lisää asiakkaita tai haluat tavoittaa juuri oikeantyyppisen kohderyhmän? Facebook-mainonta tarjoaa siihen erinomaisen mahdollisuuden. Me tarjoamme Facebook-mainonnan vaivattomana palveluna.

Vaihe 1
Vaihe 1

Kohderyhmien määritys

Määritellään mainoskampanjasi tavoitteen mukainen kohderyhmät ja listaukset, keille mainoksia esitetään.

Vaihe 2
Vaihe 2

Mainosten suunnittelu

Suunnitellaan ja toteutetaan näyttävä, brändisi mukainen mainoskokonaisuus jonka avulla viesti menee perille.

Vaihe 3
Vaihe 3

Facebook-mainonta palvelu

Toteutamme Facebook-mainonnan palveluna ja optimoimme kampanjaa jatkuvasti, jotta tulokset paranevat ajan myötä.

Usein kysytyt kysymykset

Lisätietoa Facebook-mainonnasta.

Alla vastauksia yleisimpiin kysymyksiin Facebook-mainonnasta, mahdollisimman yksinkertaisesti selitettynä.

Mitä Facebook-mainonta on?

Facebook-mainonta tavoittaa miljardeja ihmisiä, jotka eivät ole ostamassa mitään. Normaalit ihmiset selailevat omia sosiaalisen median viestejään ja siellä sinun mainoksesi pomppaa suoraan ruudulle. Tavoitat eri tavalla potentiaaliset asiakkaat, kuin muissa mainoskanavissa. Mainoksia voidaan näyttää myös Facebook-messenger pikaviestintäohjelmassa. Facebookissa on paljon kohderyhmätietoa ja voit ihmisten kiinnostuksen kohteiden perusteella määritellä kenelle mainokset näkyvät.

Voinko tehdä itse Facebook-mainontaa?

Facebook on tehnyt mainostamisen alustallaan todella yksinkertaiseksi. Voit valita tekemäsi julkaisun ja lähteä mainostamaan sitä suoraan valitsemillasi ehdoilla. Facebookissa on myös muitakin mainostyylejä ja voit esimerkiksi tehdä yrityksellesi Facebookkiin omat sivut, jota monet käyttävät esimerkiksi asiakaspalvelukanavana tai ajanvarauksiin, joita saat lisää mainostamalla. Mikäli kuitenkin resurssisi ovat vähäiset ja tarvitset apukättä, autamme mielellämme Facebook-mainonnan sinulle alkuun ja kehitämme mainoksia jatkuvalla yhteistyöllä.

Miksi Facebook-mainontaa kannattaa tehdä?

Tavoitat Facebookissa paljon sellaista asiakaskuntaa, jotka eivät ole ostoksilla suoraan. Se on hyvä tapa esimerkiksi muistuttaa sivustollasi käynyttä asiakasta tuotteistasi tai palveluistasi. Facebook on myös oiva tapa mainostaa tuotteita henkilöiden kiinnostuksen kohteiden perusteella, koska Facebookilla on paljon tietoa ihmisistä, heidän tarpeistaan ja käyttäytymisestään.

Miksi tarvitsen Facebook-mainontaa?

Facebook mainonnalla on tutkimusten mukaan 20% osuus kaikesta digitaalisesta mainonnasta ja se on kaikista parhaiten menestyvä sosiaalisen median mainoskanava verkkokauppatuotteiden osalta. Tarkkaan määritetyt yleisöt pitävät mainonnan kustannukset kohtuullisina. Helpot palvelut ja analyysityökalut mahdollistavat hyvän tavan tehdä mainontaa Facebookissa. Voit helposti tehdä kahta erilaista mainoskampanjaa samanaikaisesti ja verrata niiden eroista kumpi toimii paremmin. Tätä kutsutsaan A/B testaukseksi. A/B-testauksen jälkeen voit keskittää mainoksesi juuri oikealla tavalla oikeaan paikkaan ja saada parempia tuloksia.

Mitä Facebook-mainonnassa tulee ottaa huomioon?

Facebook-mainonnassa tärkeintä on määritellä etukäteen kenelle mainokset näkyvät. Sinulla on laaja kirjo vaihtoehtoja, minkä perusteella määrität mainosten näkyvyyden sijainnin tai henkilön kiinnostusten kohteiden perusteella. Voit valita vaikkapa tykättyjen sivujen perusteella kenelle mainokset näkyvät. Mieti tarkkaan mikä vetoaa Facebook käyttäjien saamaan mainontaan. Internetissä on paljon tietoa, minkälaiset mainokset ovat toimineet hyvin. Mainonnassa kannattaa myös usein kokeilla paljon uutta, koska niin tiedät mikä vetoaa parhaiten asiakkaisiin.

Miten paljon Facebook-mainonta maksaa?

Facebookissa voit määrittää itsellesi sopivan summan mainosbudjetiksi ja sen suuruus määrittää miten suuren näkyvyyden mainokset saavat alustalla. Suurempi budjetti tietysti tuo enemmän liikennettä ja pienempi vähemmän. Mikäli haluat, että teemme mainoskampanjat puolestasi, veloitamme tietyn kertoimen perusteella mainosbudjetistasi laskua. Et maksa siis työtunneista hämäriä kuluja, vaan maksat vain budjettiin perustuvan korvauksen. Turvallista ja yksinkertaista!

Miten saavutan parhaimmat tulokset Facebook-mainonnalla?

Määrittele tavoitteet ja kohdenna tarkkaan kenelle haluat näyttää mainokset. Tutki kohderyhmääsi a ja mieti mikä heidän suurin ongelmansa on tällä hetkellä. Vastaa siihen mainoksellasi ja tarjoa ratkaisu siihen tuotteellasi. Mielenkiintoinen teksti, kuvaus ja kuvitus herättävät mielenkiinnon asiakkaassasi ja saat hänet klikkaamaan mainostasi. Kun mainoksesi otsikko tai kuva ratkaisee asiakkaan ongelman, saat parhaimmat tulokset myyntiäsi tukevalla mainoskampanjalla.

Miten mainostan julkaisua Facebookissa?

Facebookissa julkaisun mainostaminen on yksinkertaista, menet vain Facebookin julkaisuun mitä haluat mainostaa. Valitset sieltä mainosta julkaisua. Sen jälkeen määrität mainonnan tavoitteet, kohderyhmä, kokonaisbudjetti, kesto ja maksutapa. Maksaminen hoituu kätevästi pankkikortilla. Kun Facebook hyväksyy mainoksesi, voit seurata reaaliaikaisesti miten mainoksesi menestyy. Muutamia eri mainoksia tehdessäsi huomaat minkälaiset julkaisut vetoavat asiakkaisiisi.

Ota yhteyttä

Laitetaan Facebook-mainonta kuntoon.

Etsitkö hyvää markkinoinnin kumppania Facebook-mainontaan tai johonkin muuhun projektiin? Toteuta Facebook-mainonta palveluna kanssamme ja saavutetaan parhaat tulokset yhdessä. Ota yhteyttä!

Kiitos viestistäsi!
Hups! Jotain meni vikaan.