Markkinoinnin suunnittelu palveluna

Markkinoinnin suunnittelu palveluna

Linkitä markkinointisuunnitelma käytännön tekemiseen.

Mikäli et suunnittele markkinointiasi, onnistut vain tuurilla. Hyvä markkinointisuunnitelma antaa avaimet tulokselliseen markkinointiin, joka mahdollistaa yrityksesi kilpailukyvyn kehittymisen.

Tietoa markkinoinnin suunnittelusta

Mitä markkinoinnin suunnittelu pitää sisällään?

Markkinoinnin tavoitteet

Markkinoinnin tavoitteet

Mitä haluat saavuttaa markkinoinnilla? Haluatko kasvattaa brändiä vai myydä jotakin tiettyä palvelua enemmän? Etukäteen määritellyt tavoitteet auttavat sinua hahmottamaan onko lopputulos kannattava vai ei. Luo linkki tavoitteiden ja käytännön tekemisen välille, jotta ihmiset tekevät oikeita asioita.

Kohderyhmä on markkinoinnin suunnittelun tärkein elementti

Markkinoinnin kohderyhmä

Markkinointi täytyy kohdentaa, koska muuten todennäköisesti kulutat markkinointibudjettisi hukkaan. Määrittelemäsi kohderyhmä ja sille tehty markkinointi takaa oikeiden asiakkaiden löytävän sinut ja saavutat parempia tuloksia markkinoinnilla.

Markkinointibudjetti

Markkinointibudjetti ja resurssit

Miten paljon olet valmis käyttämään markkinointiisi resursseja? Markkinoinnissa raha puhuu ja resurssit kannattaa määritellä järkevässä suhteessa odotettuihin tuloksiin nähden. Kun markkinointi testataan pienemmällä budjetilla ja todetaan toimivaksi, voidaan markkinointibudjettia kasvattaa ja skaalata uusiin ulottuvuuksiin.

Kilpailija-analyysi ja markkinatilanne

Kilpailija-analyysi ja markkinatilanne

Pyörää ei kannata keksiä uudelleen. Miten kilpailijat markkinoivat paremmin kuin sinä? Kannattaa tutkia vanhoja toimivaksi todettuja ratkaisuja ja ottaa parhaat palat omaan käyttöön osaksi markkinointia. Huomioi myös oman toimialasi lainalaisuudet markkinoinnissa ja miten markkinatilanne mahdollistaa tai jarruttaa suunnitelmaasi.

Tee monimutkaisesta yksinkertaista

Markkinointisuunnitelman ei tarvitse olla monimutkainen.

Yritys hyötyy mahdollisimman selkeästä markkinointisuunnitelmasta. Linkitä markkinointiusunnitelma käytännön tekemiseen. Mieti, mikä on oleellista ja mikä taas ei. Tällä tavalla päästään yleensä parhaaseen lopputulokseen. Eri yrityksillä on erilaiset tarpeet, eikä monimutkainen suunnitelmat välttämättä yrityksesi tavoitteisiin pääsyä.

Yksinkertainen markkinoinnin vuosikello auttaa pitkälle. Milloin markkinoidaan, missä kanavissa, mitä kampanjoita ja ketkä on vastuussa. Läpinäkyvästi suunniteltu markkinointisuunnitelma motivoi muita osallistumaan toimenpiteisiin.

Toisaalta, joskus voidaan tarvita enemmän. Miten kaikki saadaan irti ja luotua oikeaa kysyntää? Kysy meiltä lisää hoidetaan markkinoinnin suunnittelu palveluna alusta loppuun.

Helppo suunnitelma
“ YIPI on auttanut yritystämme monipuolisesti sivustojen kehittämisessä sekä kasvussa ja tuottanut laadukasta sisältöä niin sivuillemme, kuin myös somekanaviin. Yhteistyö on ollut mutkatonta ja toimivaa. Voin suositella palveluita hyvillä mielin! ”
Digio Logo
Digio Media Oy
Affiliate-markkinointiyritys
Asiakastarina

Asiakkaamme kertovat sen parhaiten.

Olemme asiakkaidemme strateginen markkinointikumppani. Autamme asiakkaitamme markkinoinnin suunnittelussa. Saat meiltä henkilökohtaista ja asiantuntevaa palvelua, joka tähtää aina hyviin tuloksiin.

Palveluihimme luottavat jo monet eri alojen toimijat.
SeahuntersMeilortProactSkene ryDigio MediaeCount
Mistä aloitetaan?

Markkinoinnin suunnittelusta käytännön totetutukseen.

Etkö ole ennen suunnitellut markkinointiasi? Ei se mitään, YIPI auttaa sinua viemään markkinointisuunnitelmasi uudelle tasolle.

Vaihe 1

Markkinoinnin suunnittelu

Kartoitetaan markkinoinnin nykytilanne ja miten viemme sen kohti haluttua tavoitetta. Tehdään realistinen, mutta eteenpäin tähtäävä suunnitelma.

Vaihe 2

Markkinoinnin mittarit

Sanotaan, että se mitä ei mitata ei voida saavuttaa. Luodaan markkinoinnille mittarit, joita voidaan seurata ja keihittää ajan kanssa.

Vaihe 3

Markkinoinnin toteutus

Markkinointisuunnitelman ei tarvitse loppua tähän. Voimme toteuttaa markkinointisuunnitelman mukaisen toteutuksen palveluna.

Usein kysytyt kysymykset

Lisätietoa markkinoinnin suunnittelusta.

Alla vastauksia yleisimpiin kysymyksiin markkinoinnin suunnittelusta, mahdollisimman yksinkertaisesti selitettynä.

Mitä markkinoinnin suunnittelu on?

Yksinkertaisimmillaan markkinoinnin suunnittelussa määritellään markkinoinnin tavoitteet, kohderyhmät sekä keinot. Mitä halutaan saavuttaa markkinoinnilla, kenelle markkinointia toteutetaan ja millä tavalla kampanjat toteutetaan. Yleensä markkinoinnilla halutaan hallinnoida kysyntää, joten sitä täytyy luoda joillain tavalla. Ehkä kysyntää voidaan luoda sosiaalisessa mediassa tai suoramarkkinoinnilla myyntihenkilöstön toimesta? Markkinointikeinoja on monia, mutta linkitä keinot aina tavoitteisiin!

Voinko suunnitella itse markkinointia?

Markkinointia voi suunnitella kuka vain. Internet on täynnä oppaita, mitkä auttavat varmasti sinut alkuun markkinointisi suunnittelussa. Jos ylläpidät sosiaalisen median kanavaa, mieti mitä aiheita postailet ja millä aikavälillä uudet postaukset tulevat. Jos omat resurssit loppuvat, kannattaa ottaa mukaan ammattilainen auttamaan markkinoinnin suunnittelemisessa. Teemme teille tavoitteitanne vastaavan suunnitelman ja autamme sen toteuttamisessa sekä kehittämisessä.

Miksi markkinointia kannattaa suunnitella?

Mikäli et suunnittele, onnistut vain tuurilla. Markkinointia kannattaa suunnitella tavoitteelliseksi, vaikka toimenpiteet olisivatkin pieniä. Näin pidät kiinni markkinoinnin toimenpiteistä ja pysyt budjetissa. Jos vaikkapa ylläpidät sosiaalisen median tiliä, suunnittelemalla asiat valmiiksi saat selkeän listan asioita mitä pitää tehdä minäkin päivänä. Oli se sitten eri aiheita eri päivinä tai vaikka kaksi postausta joka päivä. Jos olet suunnitellut sen etukäteen, tiedät mitä tehdä.

Mistä tiedän tarvitsenko markkinoinnin suunnittelua?

Onko sinulla markkinointisuunnitelmaa? Jos vastaus on ei, niin silloin kannattaa istua suunnittelupöydän ääreen. Mikäli sinulla taas menee kaikki hyvin pienilläkin resursseilla, et todennäköisesti edes olisi lukemassa tätä tekstiä. Jos sinulla on jo ennestään jonkinlainen vanha suunnitelma, niin voidaan ottaa pieni palaveri ja tarkastella suunnitelmaa ja sitä auttaako se sinua toivottuihin lopputuloksiin.

Mitä markkinoinnin suunnittelussa tulee ottaa huomioon?

Tavoitteet ovat markkinoinnin suunnittelun lähtökohta. Mitä haluat saavuttaa markkinoinnilla? Haluatko tulevina kuukausina lisää uusia asiakkaita vai haluatko parantaa nykyisten asiakkaiden myyntiä? Kun saavutat tavoitteesi, tiedät markkinoinnin onnistuneen ja voit tehdä siitä parempaa. Mikä toimii toiselle, ei välttämättä toimi sinulle. Kannattaa miettiä tarkkaan mitä haluat saavuttaa markkinoinnilla, kenelle mainostat ja millä tavalla. Ilman suunnitelmaa heität rahaa hukkaan.

Miten paljon markkinoinnin suunnittelu maksaa?

Markkinoinnin suunnittelun laajuus riippuu täysin tarpeistasi. Siihen voivat vaikuttaa yritystoiminnan laajuus, tuotevalikoima ja tietenkin markkinoinnin tavoitteet. Laajuus määrittelee paljon markkinoinnin suunnittelun hintaa, joten on vaikea määritellä sille etukäteen mitään kiinteää summaa. Ota meihin yhteyttä ja katsotaan yhdessä miten voimme auttaa sinua markkinoinnin suunnittelussa.

Markkinoin jo ilman suunnitelmaa, voinko silti tehdä suunnitelman?

Ehdottomasti ja sinun kannattaakin suunnitella markkinointisi uudestaan. Jos olet jo kokenut markkinoija, niin tiedät ainekin mitkä asiat toimivat ja mitkä eivät. Se auttaa sinua kohdentamaan resurssit oikeisiin asioihin. Jos markkinointi on ollut aiemmin leväperäistä, niin nyt on oikea aika ottaa niskasta kiinni ja tehdä suunnitelma tukemaan tavoitteitasi. Vähän kuten treeniohjelmassa, et kehity oikealla tavalla, jos et seuraa suunnitelmaa.

Miksi jatkuvaa markkinoinnin suunnittelua tulee tehdä?

Markkinoinnin suunnitelma on päätasolla tehtävä ohjeistus itsellesi, miten markkinoit yrityksesi tuotteita tai palveluita. Mikäli huomaat kesken suunnitelmaa, että joku ei toimikaan sinulle kuten suunniteltu, kannattaa suunnitelmaa muuttaa. Virheet eivät ole huono asia, koska silloin voit analysoida miksi et onnistunut ja kehittää markkinointia entisestään. Sisällytä suunnitelmaasi vaikkapa erilaisia sprinttejä, jolloin kokeilet uusia juttuja. Ehkä niin löydät uuden kultasuonen?

Ota yhteyttä

Laitetaan markkinointisuunnitelmasi kuntoon.

Etsitkö hyvää markkinoinnin kumppania markkinointisuunnitelman toteutukseen tai johonkin muuhun projektiin? Toteuta markkinoinnin suunnittelu palveluna kanssamme ja saavutetaan parhaat tulokset yhdessä. Ota yhteyttä!

Kiitos viestistäsi!
Hups! Jotain meni vikaan.