Sisäinen analyysi palveluna

Sisäinen analyysi palveluna

Sisäinen analyysi poistaa pullonkaulat ja parantaa liiketoimintaa.

Toimiiko liiketoimintasi prosessit, tiimit ja ihmiset saumattomasti yhteen tavoitteiden saavuttamiseksi? Joskus kannattaa pysähtyä ja tutkia juurisyyt sisäisellä analyysilla, jotta liiketoiminta saadaan kestävästi eteenpäin.

Tietoa sisäisestä analyysista

Mitä sisäinen analyysi pitää sisällään?

Liiketoimintamalli ja arvoketju

Liiketoimintamalli ja arvoketju

Liiketoimintamalli jalkauttaa strategian ja luo perustan yrityksen päivittäiselle tekemiselle. Liiketoiminta luo arvoa asiakkaalle ja myyjälle. Yrityksen voimavarojen jalostaminen menestystekijöiksi tulee kannattavan liiketoimintamallin ja toimivan arvoketkjun kautta, joka läpileikkaa koko organisaation ja sen prosessit.

Arvolupaus

Arvolupaus

Arvolupaus tulee vain asiakasymmärryksen kautta. Kuinka asiakkaat hyötyvät palvelustasi tai tuotteistasi? Arvolupaus, eli value proposition, erottaa sinut kilpailijoiden joukosta. Siksi arvolupauksen täytyy olla luottamusta herättävä ja uskottava, sekä toisaalta ajankohtainen jotta voit vakuuttaa asiakkaasi.

Hinnoittelumalli

Hinnoittelumallit

Hinnoitteletko työsi tuntityönä, kiinteään hintaan, tulosperusteisesti vai kuukausihinnoitteluna? Hinnoitteluun löytyy varmasti tuhansia eri tapoja. Suuntaa hinnoitteluun antaa se, minkä arvoinen olet asiakkaalle, mitkä ovat kustannuksesi ja mikä on markkinoilla yleisesti käytetty hinta. Tässä auttaa yleensä kokemus tai jopa hinnoittelun testaaminen ja markkinatutkimus.

Resurssi ja prosessi

Resurssit ja prosessit

Ihmiset rakentavat yrityksen menestyksen. Miten hyödynnät henkilöstösi kyvykkyydet ja varmistat, että heillä on parhaat edellytykset työn tekemiselle? Resurssien ja prosessien optimointi auttaa tekemään liiketoiminnasta kannattavaa. Joskus esimerkiksi työn ulkoistaminen voi olla parempi vaihtoehto kuin itse tehty työ, koska silloin voit keskittyä tärkeämpiin asioihin.

Analysoi liiketoimintaasi

Miksi sisäinen analyysi kannattaa ulkoistaa konsultille?

Sisäinen analyysi poistaa pullonkaulat ja parantaa liiketoimintaa. Joskus strategiakonsultti voi paljastaa enemmän kuin se, että pohtii itse missä on vika. Kun teet samaa liiketoimintaa vuodesta toiseen, saatat olla kaavoihin kangistunut ja et välttämättä huomaa jotakin päivänselvää epäkohtaa liiketoiminnassasi.

Kun ulkoistat sisäisen analyysin, saat ulkopuolisen ja riippumattoman analyysin liiketoiminnastasi. Voit yhdistää palvelun ulkoiseen analyysin ja strategiakonsultoinnin kanssa sekä hyödyntää Menestyjä-ratkaisuamme. Ota yhteyttä ja toteutaan sisäinen analyysi palveluna!

Yrityksen sisäinen analyysi ja prosessit
“ YIPI on auttanut yritystämme monipuolisesti sivustojen kehittämisessä sekä kasvussa ja tuottanut laadukasta sisältöä niin sivuillemme, kuin myös somekanaviin. Yhteistyö on ollut mutkatonta ja toimivaa. Voin suositella palveluita hyvillä mielin! ”
Digio Logo
Digio Media Oy
Affiliate-markkinointiyritys
Asiakastarina

Asiakkaamme kertovat sen parhaiten.

Olemme asiakkaidemme strateginen markkinointikumppani. Autamme asiakkaitamme liiketoiminnan sisäisessä analyysissä ja muussa liiketoiminnan kehittämisessä. Saat meiltä henkilökohtaista ja asiantuntevaa palvelua, joka tähtää aina hyviin tuloksiin.

Palveluihimme luottavat jo monet eri alojen toimijat.
SeahuntersMeilortProactSkene ryDigio MediaeCount
Mistä aloitetaan?

Sisäinen analyysi auttaa ymmärtämään liiketoimintaasi.

Pureudumme liiketoimintaasi sisäisen analyysin avulla ja selvitämme mitä kannattaa parantaa, jotta liiketoimintaa saadaan kehitettyä.

Vaihe 1

Tarvekartoitus

Pohditko mikä syö kannattavuutta tai et ole varma mitä voisit parantaa liiketoiminnassasi? Käydään aluksi läpi tarpeet ja tavoitteet ennen kuin ruvetaan töihin.

Vaihe 2

Sisäinen analyysi

Teemme sisäisen analyysin eri dataa hyödyntämällä. Voimme hyödyntää talousdataa, haastatteluja tai muuta materiaalia analyysin tukena.

Vaihe 3

Sisäisen analyysin raportti

Tuotamme sinulle kattavan raportin sisäisen analyysin päätteeksi ja teemme ehdotukset liiketoiminnan kehittämistä varten.

Usein kysytyt kysymykset

Lisätietoa sisäisestä analyysista.

Alla vastauksia yleisimpiin kysymyksiin sisäisestä analyysista, mahdollisimman yksinkertaisesti selitettynä.

Mitä sisäinen analyysi on?

Sisäinen analyysi tarkoittaa yrityksen sisäisen toimintaympäristön tutkimista ja kehittämistä kohti parempaa. Jokainen yritys tarvitsee määränpään. Sitä varten kannattaa aloittaa sisäisellä analyysilla, eli tutkitaan minkälaisia resursseja, prosesseja ja kyvykkyyttä yrityksestä löytyy. Miten eri tiimit toimivat yhdessä, onko resursseja tarpeeksi, minkälaisia kyvykkyyksiä henkilöstöltä löytyy? Kaikki mitä yrityksen sisällä on, voidaan analysoida ja tutkia onko jotain parannettavaa. Yleensä jotain löytyy.

Voinko tehdä itse sisäistä analyysia?

Sisäinen analyysi voi kuulostaa terminä hienolta, mutta siihen löytyy monia valmiita analyysityökaluja, jota voidaan hyödyntää. Tunnetuimpia sisäisen analyysin työkaluja ovat esimerkiksi liiketoimintamallin analyysi (business model canvas) ja arvolupaus analyysi (value proposition canvas). Näiden lisäksi sisäisessä anaalyysissa voidaan tutkia resurssitehokkuutta, prosessien läpimenoaikaa ja hinnoittelumalleja.

Miksi sisäinen analyysi kannattaa tehdä?

Aina löytyy jotain parannettavaa ja yrityksen kasvuun merkittävimmät tekijät löytyvät yleensä sisältä päin. Kannattaa miettiä sisäisen analyysin kannalta missä tärkeimmät resurssisi ovat ja miten käytät niitä tehokkaasti. Jos yrityksessäsi on monta myyjää, oletko tietoinen miten he käyttävät aikaansa, mitkä työkalut voisivat tehostaa heidän toimintaansa ja tekevätkö he kaiken menestyksesi tueksi? Ehkä jossain on vielä parannettavaa ja sisäisen analyysin avulla löydät vastauksen näihin kysymyksiin.

Mistä tiedän tarvitsenko sisäistä analyysiä?

Tuntuuko, että tehokkuus on heikkoa, talouden luvut näyttävät alaspäin ja asiakaspalaute on surkeaa? Sillä ei ole väliä, oletko yksinään yrittäjänä vai oletko suuren organisaation huipulla. Kaiken kokoiset yritykset hyötyvät välillä siitä, että pysähdytään miettimään missä on vika. Me erikoistumme varsinkin uudistus- ja kasvuvaiheessa olevien yrityksien liiketoiminnan kehittämiseen. Olemme strateginen markkinointikumppani!

Mitä sisäisessä analyysissa tulee ottaa huomioon?

Analysoi yritystäsi niin rehellisesti kuin pystyt ja siirrä tunteet sivuun. Nyt on aika kehittää toimintaa ja ei kannata keskittyä säilyttämään heikosti toimivia asioita. Luvut eivät valehtele ja niiden perusteella voidaan ennakoida paljon asioita. Analysoi lukuja tarkasti, tee kyselyitä työntekijöiden kesken ja selvitä missä pullonkaulat yrityksesi kehityksessä löytyvät. Ota tarpeen vaatiessa ulkopuolinen apu helpottamaan analysointia.

Miten paljon sisäinen analyysi maksaa?

Ajattele tarpeitasi, liiketoiminnan laajuutta tai ongelmaa jota halutaan selvittää. Mikäli kyseessä on laajempi kokonaisuus, jota halutaan selvittää erilaisilla menetelmillä ja laskelmilla, voi analyysi maksaa melko paljonkin. Toisaalta jos haluat workshop-tyylisen työpajan vaikkapa asiakaspalvelun laadun parantamiseksi, voidaan selvitä jo muutamassa päivässä. Meillä liiketoiminnan kehitys perustuu jatkuvaan kumppanuuteen. Tutustu ratkaisuihimme valmiit ratkaisut -sivulla!

Miten kauan kestää tehdä sisäinen analyysi?

Sisäinen analyysi voidaan tehdä monella tapaa. Yleisin näistä on pienet, viikon tai muutamien päivien kestävät työpajat tai projektit. Kun ajatellaan markkinoilla olevia konsultteja, voit saada yrityksesi toiminnasta kevyehkön analyysin jopa näinkin lyhyessä ajassa. Me uskomme toisaalta jatkuvaan kumppanuuteen ja siksi olemme liittäneet analyysipalvelut osaksi valmiita ratkaisujamme. Mikäli haluat jatkuvan strategisen markkinointikumppanuuden ja liiketoiminnan kehittäjän mukaan matkaasi, tutustu lisää valmiit ratkaisut -sivullamme!

Mikä on SWOT-analyysi?

Olet ehkä törmännyt SWOT-analyysiin, onhan sekin yksi tyypillisimmistä yritystoiminnan analyysityökaluista. SWOT tulee englannin kielestä ja suomeksi käännettynä on: Vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Se on melko yksinkertainen nelikenttä, jota käytetään yrityksen toiminnan analysointiin. Sen avulla tunnistetaan erilaisia asioita joita voidaan kehittää tai joiden avulla voidaan saada rakennettua parempia tuotteita tai palveluja sekä kehittää liiketoimintaa.

Ota yhteyttä

Tehdään yrityksellesi sisäinen analyysi.

Etsitkö hyvää kumppania sisäisen analyysin toteuttamiseen tai johonkin muuhun projektiin? Toteuta sisäinen analyysi palveluna kanssamme ja saavutetaan parhaat tulokset yhdessä. Ota yhteyttä!

Kiitos viestistäsi!
Hups! Jotain meni vikaan.