Strategiakonsultointi palveluna

Strategiakonsultointi palveluna

Strategiakonsultointi palveluna hyvän kumppanin kanssa.

Strategiaprosessi vie yritystäsi haluttuun suuntaan. Strategisten lähtökohtien tunnistaminen ja oikeiden valintojen tekeminen syntyy datan, teorian ja käytännön kokemuksen kautta.

Tietoa strategiakonsultoinnista

Mitä strategiaprosessi pitää sisällään?

Strategian luominen

Strategian luominen

Strategian luominen syntyy yrityksen strategisten lähtökohtien tunnistamisesta ja strategien valintojen tekemisestä. Keskiössä ovat yrityksen visio, missio ja arvot sekä ulkoinen ja sisäinen toimintaympäristö sekä päätökset mitä eri suunnitelmia tavoitteiden eteen tehdään.

Strategian toteuttaminen

Strategian toteuttaminen

Onnistunut strategia näyttää hyvältä suunnittelupöydällä ja se on myös osa jokaisen työntekijän päivittäistä työtä. Strategia toteutuu prosesseissa, organisaatiossa ja käytännön tekemisessä ohjenuorana, joka mahdollistaa ihmisten tekemistä ja yhteisen päämäärän saavuttamista.

Strategian arviointi ja mittarit

Strategian arviointi ja mittarit

Strategian arviointi tunnuslukujen eli KPI-mittareiden avulla kertoo, kuinka tehokkaasti asetettuja tavoitteita saavutetaan. Tavoitteiden ja niistä johdettujen aktiviteettien sekä tuloksien pitää olla linjassa ison kuvan kanssa, jotta turhalta työltä vältytään ja pystytään luomaan arvoa.

Miksi, miten, mitä?

Miksi, miten, mitä

Organisaatio ajautuu helposti tilanteeseen, jossa ihmiset menevät eri suuntiin ja tiimit siiloutuvat. Avain strategian jalkauttamiseen tulee parhaiten "Miksi" -kysymyksen kautta. Ilman, että ihmisesi tietävät miksi he tekevät työtään, on heidän on vaikea ymmärtää miten tai mitä heidän pitäisi tehdä suhteessa suuriin tavoitteisiin.

Strategiakonsultointi antaa riippumattoman kuvan toiminnastasi

Strategiakonsultti voi auttaa löytämään ratkaisun.

Joskus strategiakonsultti voi paljastaa enemmän kuin se, että pohtii itse mihin markkina on menossa. Kun teet samaa liiketoimintaa vuodesta toiseen, saatat olla kaavoihin kangistunut ja et välttämättä huomaa jotakin mitä kilpailijat tekevät.

Ulkoista strategiakonsultointi riippumattomalle kumppanille.Yhdistetään palvelu sisäisen analyysi ja ulkoisen analyysi -konseptimme kanssa ja tehdään liiketoiminnallesi voittava strategia. Valmis Menestyjä-ratkaisumme soveltuu sellaisenaan sinulle, kun haluat strategisen kumppanin tueksesi. Näin strategiakonsultointi hoituu kätevästi palveluna.

Strategiakonsultti
“ YIPI on auttanut yritystämme monipuolisesti sivustojen kehittämisessä sekä kasvussa ja tuottanut laadukasta sisältöä niin sivuillemme, kuin myös somekanaviin. Yhteistyö on ollut mutkatonta ja toimivaa. Voin suositella palveluita hyvillä mielin! ”
Digio Logo
Digio Media Oy
Affiliate-markkinointiyritys
Asiakastarina

Asiakkaamme kertovat sen parhaiten.

Olemme asiakkaidemme strateginen markkinointikumppani. Autamme asiakkaitamme strategiakonsultoinnissa ja muussa liiketoiminnan kehittämisessä. Saat meiltä henkilökohtaista ja asiantuntevaa palvelua, joka tähtää aina hyviin tuloksiin.

Palveluihimme luottavat jo monet eri alojen toimijat.
SeahuntersMeilortProactSkene ryDigio MediaeCount
Mistä aloitetaan?

Hoida strategiakonsultointi palveluna kanssamme.

Tarvitsetko apua yrityksen strategian kirkastamisessa, strategisten valintojen tekemisessä tai strategian jalkauttamisessa? Meidän kanssa strategiakonsultointi hoituu hyvän kumppanin kanssa.

Vaihe 1

Strategiset lähtökohdat

Käydään läpi yrityksesi visio, missio ja arvot sekä analysoidaan sisäinen ja ulkoinen toimintaympäristö. Näin saadaan kirkastettua hyvät lähtökohdat strategisille valinnoille.

Vaihe 2

Strategiset valinnat

Strategiset valinnat pitävät sisällään erilaisten liiketoimintamallien laatimisen, partneruudet ja muut mahdollisuudet miten strategiaa lähdetään toteuttamaan.

Vaihe 3

Strategia käytännössä

Onnistunut strategia viedään käytännön prosesseihin ja työhön, jotta kaikki menevät oikeaan suuntaan. Käytännön onnistumista mitataan suhteessa tavoitteisiin tunnuslukujen (KPI) avulla.

Usein kysytyt kysymykset

Lisätietoa strategiakonsultoinnista.

Alla vastauksia yleisimpiin kysymyksiin strategiasta ja strategiakonsultoinnista, mahdollisimman yksinkertaisesti selitettynä.

Mitä strategia tarkoittaa?

Strategia vie yritystäsi haluttuun suuntaan. Se on jatkuva pitkäjänteinen prosessi, jonka lähtökohtana ovat yrityksesi arvot, visio ja missio sekä yrityksen sisäinen ja ulkoinen toimintaympäristö. Strategian avulla pystytään tekemään parempia valintoja ja kun se jalkautetaan osaksi organisaation jokaista tasoa, voidaan päästä haluttuihin lopputuloksiin, kun mittarit ovat kunnossa.

Voinko laatia strategian itse?

Strategian voi laatia itse. Toisaalta voit miettiä, osaatko tehdä itsenäisesti kaikkeen strategiatyön liittyvän. Mikäli käytössäsi on monipuolinen organisaatio, hyödynnä eri ihmisten osaamista ja hanki tietoa tärkeimmiltä sidosryhmiltä. Yleisin kompastuskivi strategiatyössä onkin, että tieto ei liiku, mittarit eivät ole kunnossa ja ihmiset eivät tiedä minkä eteen tekevät töitä. Voi kuulostaa hölmöltä, mutta niin se vaan on. Mikäli haluat kuulla lisää meidän ajatuksia aiheesta, ota yhteyttä ja keskustellaan lisää!

Miten strategian toteutumista mitataan?

Strategian toteutumista voidaan mitata erilaisilla KPI, eli "Key Performance Indicator" -mittareilla. Mittareita voi olla eri tasoisia ja niitä voidaan tehdä organisaatio, tiimi tai yksilötasolla. Tärkeintä on, että tavoitteet nivoutuvat yhteen ja ylöspäin isojen strategisten tavoitteiden kanssa. Ajatellaanpa vaikka, että yrityksen strategisena tavoitteena on tehdä orgaanista myynnin kasvua tietty määrä. Miten tämä mahdollistetaan? Suuren strategisen tavoitteen toteutumiseen saattaa vaikuttaa yksittäisen myyntihenkilön henkilökohtaiset tavoitteet. Mittaa siis koko systeemiä ja sitouta ihmiset tavoitteisiin.

Mistä tiedän tarvitsenko strategiakonsultaatiota?

Mikäli et ole aivan varma miten strategian luominen aloitetaan, miten se viedään käytäntöön tai miten strategian toteutumista arvioidaan, voi ulkopuolinen apu olla tarpeen. Ulkopuolisen ja riippumattoman strategiakonsultin on myös helpompaa analysoida yritystoimintaasi objektiivisesti, jotta oikeat menestystekijät löydetään. Valitsemalla oikean kumppanin yrityksesi strategian laatimiseen voit saavuttaa parempia tuloksia.

Mitä strategiaprosessissa tulee ottaa huomioon?

Strategiaprosessi kannattaa pilkkoa vaiheisiin, koska se on laaja kokonaisuus. Tunnista omat lähtökohtasi ja perusta strategiset valinnat niihin. Ei ole järkea tavoitella mitään sellaista, mihin sinulla ei ole aitoja mahdollisuuksia päästä. Kun strateginen lähtökohta on selvä, voit tehdä erilaisia strategioita ja valintoja organisaation eri tasoilla ja funktioilla. Yksi tärkeimmistä asioista, joka usein unohdetaan on strategian mittarit. Usein strategia jämähtää paikoilleen ja tavoitteita ei seurata selkeiden KPI-mittareiden avulla. Tämä johtaa siihen, että strategia ja käytäntö eivät kohtaa todellisuudessa.

Paljonko strategiakonsultointi maksaa?

Tarvitsetko strategiatyöpajan? Markkinoilla olevista hinnoista edullisimmat päivähinnat tällaiselle liikkuvat noin tuhannessa eurossa. Toinen esimerkki voisi olla Marketing Finlandin tarjoama strategian kirkastamisen kokonaisuus valmisteluiden, työpajan ja raportoinnin kanssa 13 tuhannella eurolla. Hinta voi siis olla mitä tahansa, konsultista ja työn laajuudest riippuen. Me olemme tehneet toisin ja niputtaneet strategiakonsultoinnin osaksi valmiita ratkaisuitamme, jotka hoituvat kiinteällä kuukausihinnalla. Tutustu sinulle sopivaan pakettiin ja ota yhteyttä!

Kuinka pitkälle ajalle strategia tulee laatia?

Strategia laaditaan yleensä 2-5 vuoden ajanjaksolle tai jopa sitä pidemmälle ajalle.Yleensä mitä laajemmasta kokonaisuudesta on kyse, sitä pidempi strategiaprosessi kestää, vaikkapa valtion hankkeissa. Nykyaikana yritystoiminta ja toimintaympäristö on erittäin dynaaminen ja suhdanteille herkkä. Sen myötä myös strategiatyö on muuttunut dynaamisemmaksi.Ylätason tavoitteet voivat olla monivuotisia, mutta toimenpiteet tavoitteiden alla voivat elää hyvinkin paljon tuona aikana.

Voiko strategiaa muuttaa kesken kaiken?

Strategiaa ei kannata muuttaa, koska muuten ei päästä sinne minne halutaan. Toki jos mittareiden kautta voidaan päätellä jotakin sellaista, että strategiset lähtökohdat ovat muuttuneet niin oleellisesti ettei tavoitteita voida saavuttaa, kannattaa strategiaan tehdä muutoksia. Toisaalta strategiset lähtökohdat pitäisi tunnistaa jo alkuvaiheessa niin pitkäkestoisiksi, että strategiaa ei tarvitse muuttaa kesken strategiakauden. Toteuta strategiaprosessi siis alun alkaen huolellisesti, realistisesti ja harkiten jotta menestyt! Mikäli et ole varma missä ongelma piilee, voit myös olla yhteydessä meihin niin selvitetään strategiasi tila.

Ota yhteyttä

Laitetaan strategiaprosessi eteenpäin.

Etsitkö hyvää strategiakonsulttia liiketoiminnan kehittämiseen tai johonkin muuhun projektiin? Strategia hoituu kanssamme helposti palveluna. Ota yhteyttä!

Kiitos viestistäsi!
Hups! Jotain meni vikaan.