Ulkoinen analyysi palveluna

Ulkoinen analyysi palveluna

Ulkoinen analyysi auttaa ymmärtämään markkinoita.

Tiedätkö mitä markkinalla tapahtuu tai mikä on asemasi suhteessa kilpailijoihin? Ulkopuolisen strategiakonsultin tekemä ulkoinen analyysi voi vauhdittaa liiketoiminnan kehitystä.

Tietoa ulkoisesta analyysista

Mitä ulkoinen analyysi pitää sisällään?

Trendianalyysi

Trendianalyysi

Tiedätkö jo mihin tuotteeseen tai palveluun kannattaa panostaa seuraavaksi? Trendejä seuraamalla pääset helpommin sinne missä asiakkaasi ovat. Mikäli ei ole kysyntää, ei kannata hukata resursseja tyhjällä markkinalla.

Toimiala-analyysi

Toimiala-analyysi

Jokainen toimiala on ainutlaatuinen. Mikä on eri sidosryhmien markkinavoima toimialallasi? Toimiala-analyysissa tarkastellaan kokonaisvaltaisesti kilpailijoita, asiakkaita, tavarantoimittajia, korvaavia tuotteita ja uusia tulokkaita.

Strateginen ryhmittely

Strateginen ryhmittely

Toimialan sisällä on yleensä samankaltaisia kilpailijoita. Tiedätkö mihin strategiseen ryhmään sinä kuulut? Strategisten ryhmien analysointi auttaa esimerkiksi markkinointistrategian kehittämisessä ja hahmottamaan suorat ja epäsuorat kilpailijat.

Skenaariosuunnittelu

Skenaariosuunnittelu

Liiketoiminnan kehittämisessä on aina monia eri polkujja. Skenaariosuunnittelu antaa tukea päätöksenteolle. Kun tulevaisuutta suunnitellaan erilaisten skenaarioiden kautta, on riskien ottaminen hallitumpaa ja päätöksenteolle on vankempi perusta.

Analysoi toimintaympäristöäsi

Miksi valita strategiakonsultti ulkoiseen analyysiin?

Ulkoinen analyysi auttaa ymmärtämään markkinoita. Joskus strategiakonsultti voi paljastaa enemmän kuin se, että pohtii itse mihin markkina on menossa. Kun teet samaa liiketoimintaa vuodesta toiseen, saatat olla kaavoihin kangistunut ja et välttämättä huomaa jotakin mitä kilpailijat tekevät.

Kun ulkoisen analyysin tekee strategiakonsultti, saat riippumattoman analyysin liiketoiminnastasi. Voit yhdistää palvelun sisäisen analyysin ja strategiakonsultoinnin kanssa sekä hyödyntää Menestyjä-ratkaisuamme. Kysy meiltä lisää ja toteutetaan ulkoinen analyysi palveluna!

Suurennuslasi
“ YIPI on auttanut yritystämme monipuolisesti sivustojen kehittämisessä sekä kasvussa ja tuottanut laadukasta sisältöä niin sivuillemme, kuin myös somekanaviin. Yhteistyö on ollut mutkatonta ja toimivaa. Voin suositella palveluita hyvillä mielin! ”
Digio Logo
Digio Media Oy
Affiliate-markkinointiyritys
Asiakastarina

Asiakkaamme kertovat sen parhaiten.

Olemme asiakkaidemme strateginen markkinointikumppani. Autamme asiakkaitamme liiketoiminnan ulkoisessa analysoinnissa ja muussa liiketoiminnan kehittämisessä. Saat meiltä henkilökohtaista ja asiantuntevaa palvelua, joka tähtää aina hyviin tuloksiin.

Palveluihimme luottavat jo monet eri alojen toimijat.
SeahuntersMeilortProactSkene ryDigio MediaeCount
Mistä aloitetaan?

Ulkoinen analyysi antaa tukea päätöksentekoon.

Toteutamme ulkoisen analyysin liiketoiminnan kehittämisen tueksi. Saat valmiin raportin siitä, mihin suuntaan sinun kannattaa mennä. Ja tietenkin tarvittaessa autamme sinua myös analyysin jälkeen.

Vaihe 1

Tarvekartoitus

Käydään läpi tarpeesi, mitä haluat selvittää tai saavuttaa. Näin saamme analyysista kaiken irti ja tutkimme sitä mikä juuri sinua kiinnostaa.

Vaihe 2

Ulkoinen analyysi

Analysoimme liiketoiminnan ulkoiset tekijät, markkinatilanteen ja hyödynnämme erilaista dataa kattavaa raporttia varten.

Vaihe 3

Ulkoisen analyysin raportti

Tuotamme sinulle kattavan raportin liiketoimintasi ulkoisista tekijöistä, kilpailijoista ja toimialasta ja annamme suositukset tulevaisuutta varten.

Usein kysytyt kysymykset

Lisätietoa ulkoisesta analyysista.

Alla vastauksia yleisimpiin kysymyksiin ulkoisesta analyysista, mahdollisimman yksinkertaisesti selitettynä.

Mitä ulkoinen analyysi tarkoittaa?

Ukoisessa analyysissa tutkitaan yrityksen toimintaympäristöä ja miten se vaikuttaa liiketoimintaasi. Liiketoimintaa on tehtävä ulkoisen toimintaympäristön ehdoilla, sillä siihen ei voi vaikuttaa kovin paljon. Liiketoimintaympäristöön sekä ulkoiseen analyysiin sisältyvät mm. trendien kehitys, toimiala, kilpailu, teknologia, arvot ja asenteet, kysyntä ja markkinat sekä sidosryhmät.

Voinko tehdä ulkoisen analyysin itse?

Sanotaan, että pyörää ei tarvitse keksiä uudelleen. Tutki ensiksi vaikkapa kilpailijoitasi ja mieti mitä he tekevät oikein. Seuraa kilpailijoiden tuotteita käyttävien asiakkaiden keskustelua ja selvitä, mitä sinä ja yrityksesi voitte tehdä paremmin. Hyödynnä sitä tietoa. Ulkoisen analyysin tekeminen objektiivisesti voi toki olla haasteellista, mikäli olet ollut toimialalla pitkään. Siksi yrityksesi ulkopuolinen konsultti voi auttaa näkemään asioita, jota sinä et huomaa.

Miksi ulkoinen analyysi kannattaa tehdä?

Tarvitset kilpailuedun, jotta voit menestyä liiketoiminnassasi. Miten saat selville kilpailuedun? Tutkimalla markkinoita, kilpailijoita ja asiakkaita. Kilpailuetu voi olla palvelusi hinta, laatu, nopeus tai luotettavuus. Kun ymmärrät mitä markkinalla tapahtuu, pystyt muokkaamaan toimintaasi kilpailukykyisemmäksi. Siksi kannattaa jatkuvasti tarkkailla mitä ympärillä tapahtuu.

Mistä tiedän tarvitsenko ulkoista analyysiä?

Oletko koskaan miettinyt mitkä ulkoiset tekijät voivat vaikuttaa yrityksesi toimintaan? Oletko tarkastellut maailman tilannetta ja kilpailua? Kun haluat menestyä liiketoimintasi kanssa, sinun täytyy tietää mihin päin liiketoimintaa kannattaa kehittää. Tarkastele ulkoisia tekijöitä, miten eri sidosryhmät vaikuttavat tekemiseesi ja mitkä voivat vaikuttaa niihin myös tulevaisuudessa. Teknologia sekä markkinat muuttuvat jatkuvasti ja niiden perässä pitää pysyä.

Mitä ulkoisessa analyysissa tulee ottaa huomioon?

Ulkoinen analyysi auttaa ymmärtämään markkinoita ja tekemään oikeita valintoja, miten vaikkapa uusi tuote tai palvelu kannattaa viedä tuoda markkinoille. Ei kannata myydä tuotetta, jolla ei ole kysyntää. Analysoi kilpailua ja mitä asiakkaat haluavat. Eihän kukaan esimerkiksi voi osallistua tapahtumaasi, jos se on liian kaukana. Mitä jos sinulla olisikin mahdollisuus toteuttaa tapahtuma täysin etänä? Avaa näkökulmia ja uusia mahdollisuuksia, jonka perusteella voit määritellä tavoitteet ja toimenpiteet tulevaisuutta ajatellen.

Miten paljon ulkoinen analyysi maksaa?

Ulkoisen analyysin hinta riippuu täysin sen laajuudesta. Mikäli halutaan jotakin todella syväluotaavaa, voi hinta olla korkeampi kuin vaikkapa yksittäisen toiminnon tai tuotteen kannalta tehty pieni kartoitus. Emme siis aivan suoraan osaa vastata tähän kysymykseen, mutta voit aina ottaa yhteyttä ja keskustellaan lisää tarpeistasi!

Miten kauan ulkoisen analyysin tekemisessä kestää?

Kuten toimintaympäristön analysoinnin hintakin, myös analyysin kestoon vaikuttaa analyysoitavan kohteen laajuus. Mikäli olet suunnittelemassa uuden tuotteen lanseerausta markkinoille, suosittelemme, että teet analyysin hyvissä ajoin. Mikäli olet palveluasiakkaamme, analyysipalvelut hoituvat yksinkertaisesti palveluna ilman lisähankintoja. Yksinkertaista! Tutustu paketteihin valmiit ratkaisut -sivullamme.

Miksi toimintaympäristöä pitää tarkkailla jatkuvasti?

Yrityksen toimintaympäristö eli markkinat, kilpailu ja teknologia muuttuvat jatkuvasti ja sinun täytyy pysyä mukana. Uusia yrityksiä tulee markkinoille kokoajan ja kilpailu on globaalia. Jatkuva kehittyminen on melkeinpä pakollista. Kun analysoit toimintaympäristöä kriittisesti ja kokeilet eri asioita, huomaat samalla mikä toimii ja mikä ei. Koska erikoistumme markkinointiin, toimintaympäristön tarkkailu on osa valmiita ratkaisuitamme. Tutustu palvelupaketteihin valmiit ratkaisut -sivuilla.

Ota yhteyttä

Laitetaan ulkoinen analyysi kuntoon

Etsitkö  hyvää kumppania liiketoimintasi ulkoisen analyysin toteuttamiseen tai johonkin muuhun projektiin? Toteuta ulkoinen analyysi palveluna kanssamme ja saavutetaan parhaat tulokset yhdessä. Ota yhteyttä!

Kiitos viestistäsi!
Hups! Jotain meni vikaan.