Ulkoiset linkit ovat muilta sivustoilta sinun sivustollesi tulevia linkkejä, jotka toimiva ns. “suositteluna” sivustollesi. Hyvät ulkoiset linkitykset lisäävät verkkosivuston luotettavuutta ja siten myös näkyvyyttä hakukoneissa. Ulkoisia linkkejä voidaan tehdä esimerkiksi yhteistyökumppanien, verkkoluetteloiden tai vieraskynäartikkelien avulla.
- Verkkosivustosi luotettavuus paranee hakukoneiden näkökulmasta ja saat paremmin tuloksia hakukoneissa.
- Paljon liikennettä keräävät sivut ohjaavat sinun sivullesi, joten voit saada myös siitä liikenteestä kätevästi oman osuutesi.
- Hyödynnämme kilpailijadataan perustuvaa analytiikkaa sekä SEMRush-ohjelmiston antavaa dataa ulkoisten linkkien mahdollisuuksista sekä omaa tietoa käytettävissä olevista mahdollisuuksista.
Mihin tahansa sivustolle linkkejä ei kannata sijoittaa, sillä joissain tilanteissa se voi aiheuttaa negatiivista vaikutusta verkkosivustosi näkyvyyteen. Jos Google huomaa, että jollain sivustolla halutaan ohjata pelkkiä linkkejä eteenpäin, ei se silloin ole hyvän maun mukaista ja vaikuttaa negatiivisesti hakukonetuloksiin.
Toteutamme ulkoisten linkkien kehitystä osana Menestyjä -pakettiamme, jotta sinun sivustosi on entistä luotettavampi hakukoneiden silmissä ja näkyy paremmin verkostoissa, jotka ovat sinulle relevantteja.