Google-mainonta palveluna

Google-mainonta palveluna

Google-mainonta tuo ostovalmiita asiakkaita.

Tutkimusten mukaan Google-mainonta tuottaa kaksi euroa jokaiselle eurolle, jota käytät mainostamiseen. Google-mainonta pitää sisällään hakusanamainonnan, Google Performance Max sekä Google Shopping-mainonnan sekä visuaaliset Google Display-kampanjat.

Tietoa Google-mainonnasta

Mitä Google-mainonta pitää sisällään?

Google Ads mainonta

Google Ads hakusanamainonta

Oletko joskus etsinyt jotain Google hausta? Silloin olet varmasti nähnyt Googlen hakusanamainoksia. Google hakusanamainonta tavoittaa avainsanojen ja hakulausekkeiden avulla ostovalmiita asiakkaita, näyttämällä tekstipohjaisia mainoksia hakutuloksissa.

Google Performance Max mainonta

Google Performance Max mainonta

Google-mainonnan uusin tulokas, Google Performance Max mainonta hyödyntää kaikkia eri kanavia yhdellä kampanjalla. Löydyt sen avulla Google Hausta, Google Discoverista ja Google Mapsista entistä tehokkaammin.

Google Shopping mainonta

Google Shopping mainonta

Google Shopping mainonta on hyvä tapa edistää verkkokaupan tuotemyyntiä. Usein Shopping-mainos on ensimmäinen asia, jonka nettishoppailija löytää etsiessään tuotteita, ellei hän ole jo valmiiksi jossakin verkkokaupassa ostoksilla.

Google Display mainonta

Google Display mainonta

Google-Display verkoston avulla tavoitat potentiaaliset asiakkaat Gmailissa, YouTubessa ja eri verkkosivustojen bannereilla. Google Display mainonta toimii erinomaisesti retargetointiin, eli jälkimarkkinointiin sivustokäynnin jälkeen.

Google Adsilla mitattavaa kasvua

Google-mainonnan tuloksia on helppo mitata.

Google-mainonta tuo ostovalmiita asiakkaita. Oli sitten kyseessä Google Adwords hakusanamainonta, Google Shopping mainonta tai muu Google Display verkoston mainoskampanja, Google Ads mainonnan tulokset on helposti mitattavissa erilaisten maalipisteiden avulla.

Google Adsin kanssa markkinoinnin suppilo saadaan läpinäkyväksi. Googlen kautta tuleva liikenne voidaan yksilöidä helposti verkkosivun analytiikassa. Maksetun mainonnan tehokkuus, tuotto ja asiakashankinnan kustannus on helpompi laskea auki, koska avainsanojen tehokkuutta voidaan kehittää tilastojen mukaan.

Google mainonta toimii parhaiten, kun tilastoja osataan tulkita ja hyödyntää oikealla tavalla. Dataohjautuvuus on yksi meidän arvoistamme, koska se on yksi markkinoinnin menestystekijöistä. Toteutetaan Google-mainonta palveluna. Ota yhteyttä niin vaihdetaan ajatuksia!

Google haku mobiilissa
“ YIPI on auttanut yritystämme monipuolisesti sivustojen kehittämisessä sekä kasvussa ja tuottanut laadukasta sisältöä niin sivuillemme, kuin myös somekanaviin. Yhteistyö on ollut mutkatonta ja toimivaa. Voin suositella palveluita hyvillä mielin! ”
Digio Media Oy
Affiliate-markkinointiyritys
Asiakastarina

Asiakkaamme kertovat sen parhaiten.

Olemme asiakkaidemme strateginen markkinointikumppani. Autamme asiakkaitamme Google-mainonnassa ja monessa muussa markkinoinnin osa-alueessa. Saat meiltä henkilökohtaista ja asiantuntevaa palvelua, joka tähtää aina hyviin tuloksiin.

Palveluihimme luottavat jo monet eri alojen toimijat.
SeahuntersMeilortProactSkene ryDigio MediaeCount
Mistä aloitetaan?

Google-mainonta tehtynä helpoksi, jotta sinä voit keskittyä oleelliseen.

Älä tee hakuammuntaa, koska silloin onnistut vain tuurilla. Valitse YIPI! Toteutamme Google-mainonnan vaivattomasti palveluna.

Vaihe 1
Vaihe 1

Taustatutkimus

Tutkimme palvelullesi tai tuotteellesi oleelliset avainsanat ja selvitämme miten erottaudumme kilpailijoista parhaalla tavalla.

Vaihe 2
Vaihe 2

Google-mainosten suunnittelu

Suunnitellaan yhteistyössä näyttävät mainokset sekä tarvittaessa laskeutumissivut, joiden avulla saadaan tuloksia kustannustehokkaasti.

Vaihe 3
Vaihe 3

Google-mainonta palvelu

Toteutamme Google-mainonnan palveluna ja kehitämme mainontaa, jotta sinä voit keskittyä omaan liiketoimintaasi.

Usein kysytyt kysymykset

Lisätietoa Google-mainonnasta

Alla vastauksia yleisimpiin kysymyksiin Google-mainonnasta, mahdollisimman yksinkertaisesti selitettynä.

Mitä Google-mainonta on?

Google-mainonta (Google Ads ent. Google AdWords) on mainontaa Googlen tuottaman palvelun avulla ja sen kumppaniverkostoissa. Tavoitat ihmiset jopa maailmanlaajuisesti hakukonetuloksissa, sivustojen bannerimainoksissa ja mainospaikoilla esim. YouTube-palvelussa. Yksinkertaisen mainoksen julkaiseminen onnistuu melko helposti ja voit itse määrittää minkälaisella hinnalla olet valmis maksamaan Google-mainonnasta. Reaaliajassa tehtävät muutostyöt helpottavat ylläpitoa.

Voinko tehdä itse Google-mainontaa?

Google-mainontaa voi tehdä itse ja internetissä on kaikki mahdollinen materiaali siinä menestymiseen. Toisaalta Google Ads on melko hintavaa mainostamista, koska hinnoittelu on klikkiperusteista. Mikäli mainoskampanjat eivät menesty ja tarvitset apua mainontaan, suosittelemme ottamaan meihin yhteyttä. Voimme ottaa esimerkiksi veloituksettoman tapaamisen, missä käymme Google Ads tilisi läpi ja ehdotamme parannuksia. Jos resurssit eivät riitä uuden opetteluun, me teemme mainoskampanjat puolestasi.

Mitä avainsanat ovat?

Avainsanat Google-mainonnassa tarkoittavat termejä tai sanoja, joita asiakkaat etsivät Googlesta ja löytävät mainoksesi. Mikäli käytät esimerkiksi avainsanaa parturointi mainoksiesi näkymiseen ja joku etsii Googlesta halpaa parturointia, näyt silloin asiakkaalle. On olemassa myös erilaisia avainsanatyyppejä, millä määrität miten tarkkaan sanaa pitää hakea Googlesta sen näkymiseksi. Voit myös käyttää negatiivisia avainsanoja tiettyjen hakujen poissulkemiseksi ja turhien mainosten näyttämisen estämiseksi. Et varmaankaan halua näkyä "parturointi koulutus" haulla Googlessa, mikäli et tarjoa parturoinnin koulutusta?

Mitä Google Display-mainonta tarkoittaa?

Olet varmaan nähnyt eri nettisivustoilla vieraillessasi bannerimainoksia, jotka ilmestyvät kuin tilauksesta, kun olet etsinyt tietoa jostakin tarvitsemastasi palvelusta? Näitä mainoksia Google näyttää yhteistyöverkoston välityksellä. Pystyt Googlen Display mainonnalla tavoittamaan laajemman asiakaskunnan ja määrittelemään minkälaisten kiinnostusten kohteiden mukaan mainokset näkyvät.

Mitä Google-mainonnassa tulee ottaa huomioon?

Google-mainonnassa on monia eri osa-alueita aina mainostekstien tai avainsanojen suunnittelusta siihen, mihin kellonaikaan ja millä laitteella mainoksesi näkyvät. Myös raportoinnin määrittely ja konversioseuranta on tärkeää, jotta saat dataa kuinka paljon yhteydenottoja olet saanut mainostesi kautta. Yksinkertaiset mainokset saa pienelläkin resursseilla pystyyn, mutta mikäli haluaa lähteä tekemään kunnolla mainoksia kannattaa ottaa mukaan asiantunteva yhteistyökumppani suunnitteluun ja toteutukseen.

Miten paljon Google-mainonta maksaa?

Google-mainonta hinnoitellaan kysynnän mukaan, ns. huutokauppaperusteisesti. Nyrkkisääntönä on siis se, että mitä enemmän mainostajia, sitä korkeampi mainostilan hinta on. Google mainoskampanjalle määritellään oma päiväkohtainen budjetti ja säännöt, jonka perusteella hintatarjoukset tehdään. Sääntöjä voivat olla esimerkiksi klikkauksen maksimihinta, CPA-tavoite tai konversioiden maksimoiminen. Näistä moni sääntö edellyttää, että sinulla on dataa Google-tililläsi, jotta algoritmi osaa tarjota määritelmiesi mukaan. Lähtökohtaisesti Googlessa ei makseta näyttökerroista, vaan klikkauksista. Eli mikäli määrität päiväbudjetiksi 5€ ja maksimiklikkihinnaksi 1€, saat laskennallisesti 5 klikkausta päivässä.

Miten Google-mainonnan tuloksia mitataan?

Google-mainontaan ei kannata käyttää rahaa ilman asetettuja tavoitteita ja niiden seuraamista. Haluat tietää miten paljon sinun pitää käyttää rahaa asiakkaan saantiin ja sen selvittäminen on helppoa Googlen työkaluilla. Google Ads yhdistettynä kotisivujen Google Analyticsiin auttaa sinua selvittämään mistä liikenne sivuillesi tulee ja minkälaiset mainokset ovat menestyneitä. Hyödynnä dataa mainosten kehittämisessä ja menestyt varmasti.

Miksi jatkuvaa mainonnan kehittämistä tulee tehdä?

Asiakkaasi, internet, Google, toimialasi ja kilpailijat muuttuvat kokoajan. Mitä enemmän saat tietoa niiden toiminnasta, sitä paremmin Google-markkinointi menestyy kannaltasi. Mikäli mainoksesi näkyvät, mutta kukaan ei klikkaa niitä, missä vika? Kannattaa myös rajata mainosten alueita jos huomaat, että saat liikennettä väärästä paikasta tai outoon kellonaikaan. Jatkuvalla kehittämisellä saat parhaimmat tulokset!

Ota yhteyttä

Laitetaan Google-mainonta kuntoon.

Etsitkö hyvää markkinoinnin kumppania Google-mainontaan tai johonkin muuhun projektiin? Toteuta Google-mainonta palveluna kanssamme ja saavutetaan parhaat tulokset yhdessä. Ota yhteyttä!

Kiitos viestistäsi!
Hups! Jotain meni vikaan.