Google-mainonta tuo asiakkaat luoksesi

Google-mainonta auttaa sinua tavoittamaan ostopotentiaalisimmat asiakkaasi kaikkialla verkossa. Meidän kanssamme saat parhaat mainonnan tulokset.

Google-mainonta ja mainostilan ostaminen

Jo kymmenet yritykset onnistuvat markkinoinnissa kanssamme

MIKSET SINÄKIN?

Näissä autamme sinua onnistumaan

Hakukoneoptimointi ja sisällöntuotanto

Hakukoneoptimointi ja sisällöntuotanto

Mahdollistamme kilpailukykysi kehittymisen laadukkaan hakukoneoptimoinnin ja sisällöntuotannon avulla.

Google Ads mainonta ja mainostilan ostaminen

Google-mainonta ja mainostilan ostaminen

Autamme sinua ostamaan Google-mainontaa fiksummin, kun haluat paremman tuoton mainontaan käyttämillesi euroille.

Markkinoinnin konsultointipalvelut

Markkinoinnin konsultointipalvelut

Konseptoimme kanssasi parempia tuotteita, palveluja ja bisnestä, kun haluat kestävää liiketoiminnan kasvua.

Google-mainonta tuo kaksi euroa jokaiselle investoidulle eurolle
Google-mainonta pähkinänkuoressa

Miten Google-mainonta toimii käytännössä?

Google-mainonta on Googlen verkostossa tapahtuvaa mainontaa eri puolella internetiä. Verkostoon kuuluvat Google-haku, Googlen hakukumppanit sekä Display-verkosto.

Google Ads -verkosto kattaa jopa 90 % internetin käyttäjistä. Siksi se on erinomainen mainosalusta potentiaalisten asiakkaidesi tavoittamiseen eri kohderyhmissä.

Tuotteistasi ja palveluistasi kiinnostuneet asiakkaat tavoitat parhaiten Google Ads -hakusanamainonnan avulla. Kun tähän lisätään Googlen verkostossa tehtävä jälkimarkkinointi, saat varmasti asiakkaasi kiinnostumaan yrityksestäsi.

Lue miten se tehdään
Google pay per click mainonta ja Googlen hakuverkosto

Keskity Google-mainonnassa näihin

Keskity Google-mainonnassa seuraaviin asioihin, jotta onnistut:

Avainsana- ja kilpailijatutkimus luo edellytykset Google-mainoskampanjan onnistumiselle.

  • Avainsanojen ja kilpailijoiden tutkimisessa korostuu data. Tätä voidaan kerätä erilaisilla avainsanojen tutkimiseen soveltuvilla ohjelmistoilla.
  • Google tarjoaa hyvät perustyökalut avainsanojen tutkimiseen. Tätä voidaan tukea ulkopuolisilla ohjelmistoilla, kuten SurferSEO:lla.
  • Oikean kohderyhmän löytymiseen voidaan käyttää myös olemassa olevaa asiakas- ja verkkosivudataa. Tämä auttaa Google-mainonnan kohdentamisessa.
  • Onnistunut tutkimus alentaa mainonnan kustannuksia ja auttaa luomaan kiinnostavia mainoksia, jonka myötä asiakkaasi ottavat yhteyttä todennäköisemmin.
Saavuta hyvä näkyvyys Googlessa perusteellisen avainsanatutkimuksen avulla

Laskeutumissivu on sivu, jonka asiakas kohtaa ensimmäisenä klikattuaan Google-mainostasi.

  • Hyvä laskeutumissivu on rakenteeltaan selkeä ja helppokäyttöinen. Tämän lisäksi se tarjoaa asiakkaalle relevanttia ja kiinnostavaa sisältöä, jonka myötä hän viettää sivulla enemmän aikaa.
  • Laskeutumissivulla yksi tärkeimpiä asioita on toimintakehote. Toimintakehotteiden (eng. call to action) tulee olla johdonmukaisia ja ohjata käyttäjiä tekemään se, mitä mainoksillasi haluat tavoittaa.
  • Kun laskeutumissivu suunnitellaan hyvin, ottavat ihmiset todennäköisemmin yhteyttä sinuun. Tämän lisäksi hyvä laskeutumissivu parantaa Google-mainoksen laatupisteitä, jotka vaikuttavat mainonnan tehokkuuteen ja kustannuksiin.
Hyvä laskeutumissivu takaa paremmat laatupisteet ja tehokkaamman mainonnan

Hakusanamainonta on Google-mainonnan perustyyppi, jossa mainostajat maksavat näkyvyydestä hakukoneessa käytetyillä avainsanoilla.

  • Hakusanamainonnan hinta määräytyy klikkiperusteisesti, eli aina kun käyttäjä klikkaa mainostasi, maksetaan mainonnasta Googlelle pieni summa, hintatarjousstrategiasi mukaisesti.
  • Eri hintatarjousstrategioita ovat konversiot, konversion arvo, klikkaukset, osuus impressioista sekä manuaaliset hintatarjoukset. Näiden mukaan mainoksesi näkyvät Google-haussa kilpailijoiden joukossa.
  • Mainoksia voidaan myös kohdentaa eri kohderyhmille, jolloin mainos näkyy vain tarkoin valituille ostajaprofiileille. Tämä voi olla esimerkiksi 35-44-vuotiaat käyttäjät, jotka ovat aiemmin hakeneet toimialasi palveluja.
  • Lopullista hintaa rajoittaa päiväbudjetti, jonka voit itse määrittää tavoitteidesi mukaan.
Hakusanamainokset näkyvät hakutulosten joukossa

Display -ja hakuverkostomainonta ovat tapoja tavoittaa käyttäjiä Google-mainonnan kautta. Niiden avulla mainoksesi näkyvät erilaisilla verkkosivuilla ja Googlen hakukumppaneiden tuloksissa.

  • Display -mainonta tavoittaa käyttäjät näyttämällä mainoksia erilaisilla verkkosivuilla, esimerkiksi uutissivustoilla tai blogeissa, johon on yhdistetty Google Adsense -palveluun.
  • Googlen verkosto hyödyntää myös Googlen omia resursseja, kuten Gmail-, Google Maps ja YouTube-alustoja mainosten jakeluun.
  • Mainokset näkyvät automaattisesti verkostossa kampanjaan tehtyjen kohdennusten ja asetusten perusteella.
  • Display- ja hakuverkostomainonta on paitsi kustannustehokasta, se myös peittää suuren osan internetiä käyttävästä yleisöstä. Verkoston avulla voidaan tehdä laajaa brändikampanjaa sekä uudelleenmarkkinointia vanhoille asiakkaille eri paikoissa.
Google Display -markkinointi tavoittaa monet ihmiset digitaalisen sisällön äärellä esimerkiksi YouTubessa.

Google Ads mainonnan analytiikka on tärkeä Google-mainonnan menestystekijä, sillä se mahdollistaa mainosten tehokkuuden ja tulosten seurannan sekä parannusten tekemisen.

  • Jotkut avainsanat toimivat toisia paremmin. Koska mainonta on vahvasti kilpailtua, tilanne muuttuu ajan kuluessa paljon. Tämän vuoksi mainontaa tulee seurata ja kehittää analytiikan pohjalta jatkuvasti.
  • Analytiikan kerääntyessä myös mainonnan algoritmi toimii paremmin, jonka myötä Google-mainosten optimointia voidaan automatisoida ja sen myötä tehostaa tuloksellisuutta.
  • Analytiikka on konseptina yksinkertainen, mutta datan hyödyntäminen vaatii ymmärrystä siitä, kuinka sitä voidaan hyödyntää kampanjan tehostamiseen. Olethan meihin yhteydessä, niin autamme sinua menestymään ja löytämään parempia tuloksia datan avulla.
Google markkinointi onnistuu analytiikan avulla.
Tämän sinä haluat tietää Google-mainonnasta

Kysymyksiä ja vastauksia

Pohditko jotakin Google-mainontaan liittyvää? Tässä kysymyksiä ja vastauksia aiheesta. Mikäli tarvitset enemmän apua, ota rohkeasti yhteyttä!

Ota yhteyttä

Minkä suuruinen mainosbudjetti sopii Google-mainontaan?

Mitä Googlen Display -verkosto ja hakukumppanit tarkoittavat?

Voiko Google-mainonnan tehdä alusta alkaen itse?

Kuinka usein Google-mainoksiin kannattaa tehdä muutoksia?

Minkälainen on hyvä mainoksen laskeutumissivu?

Miten valitsen oikean kumppanin Google-mainontaan?

Asiakastarina markkinointi
Asiakkaamme kertovat

Näin onnistumme kanssasi

“Olemme saaneet enemmän laadukkaita tarjouspyyntöjä uusilta asiakkailta sen jälkeen, kun aloitimme markkinoinnin YIPI:n kanssa. Ehdoton plussa yhteistyöstä ja asiakaspalvelusta - kaikki hoituu helposti ilman turhia välikäsiä.”

“Myyntini on kasvanut selkeästi yhteistyön jälkeen. Olen todella tyytyväinen ja voin suositella palveluja varauksetta muille!”

“Suomesta on vaikea löytää sisällöntuottajaa, jolla on ymmärrystä Web3:sta ja kryptovaluutoista. YIPI hanskaa loistavasti molemmat ja oli no-brainer aloittaa yhteistyö. Homma on toiminut loistavasti.”

“Ostimme hakukoneoptimoinnin ja maksettua Google-mainontaa. Viikottainen varauskalenterimme on täyttyi kokonaan, mitä ei aiemmin tapahtunut. Homma toimii!”

“Palvelu on ylittänyt odotukset ja sen myötä saan uusia asiakkaita säännöllisesti kilpaillulla toimialalla. YIPI on ollut erinomainen, ystävällinen ja luotettava kumppani. Suosittelen heitä ehdottomasti muillekin.”

“Yleensä meidän toimialalla on tammikuussa hiljaista. Lisäsimme YIPI:n ehdotuksesta Google-mainosbudjettia ja nyt meillä on enemmän töitä kuin koskaan!”

Kaikki asiakastarinat
Apua monenlaisille tekijöille

Ratkaisemme sinun markkinointitarpeesi

Verkkokauppiaille

Autamme verkkokauppiaita saamaan enemmän asiakkaita edullisemmalla asiakashankinnan kustannuksella.

Palveluyrityksille

Autamme palveluyrityksiä kasvattamaan tyytyväistä asiakaskuntaa, joka palaa aina uudelleen.

Urakoitsijoille

Hankimme urakoitsijoille enemmän keikkaa, jotta he voivat keskittyä tuottavan työn tekemiseen.

Myynnille ja myyntijohdolle

Tuomme myynnille lisää liidejä ja yhteydenottoja onnistuneemmalla markkinoinnilla.

Yrittäjille

Autamme yrittäjiä rakentamaan vakuuttavamman brändin, kun liiketoimintaa halutaan kasvattaa.

Markkinointitiimeille

Tuemme markkinointitiimejä silloin, kun tärkeät projektit täytyy saada onnistumaan aikataulussa.

Simppelit Markkinointipalvelut

Kuukausipalveluna tai projektina, yksinkertaisesti

Räätälöimme markkinointipalvelumme sinun tarpeittesi mukaan. Valitse markkinoinnin kuukausipalvelumme tai kertaluonteinen projekti. Me autamme sinua onnistumaan!

Markkinointi kuukausipalveluna

Kun haluat markkinoinnille selkeän yhteistyömallin, joka jatkuu ja joustaa tilanteen mukaan.

Markkinointi palveluna

Kertaluonteinen projekti

Kun tiedät tarkalleen mitä tarvitset, mutta haluat ulkoistaa markkinoinnin tekemisen ammattilaiselle ja onnistua.

Ota yhteyttä
Tutustu myös ajankohtaisiin sisältöihimme

Viimeisimmät uutiset ja blogisisällöt