Markkinoinnin konsultointi - dataohjautuvaa suunnittelua
Haluatko, että markkinointi tuottaa sinulle enemmän kannattavaa myyntiä? Me autamme sinua suunnittelusta toteutukseen saakka.
Haluatko, että markkinointi tuottaa sinulle enemmän kannattavaa myyntiä? Me autamme sinua suunnittelusta toteutukseen saakka.
Myynnin kasvattaminen edellyttää suunnitelmallista toimintaa tavoitteiden saavuttamiseksi. Markkinointi on yksi tärkeimmistä keinoista, jolla myyntiin voidaan vaikuttaa.
Onnistuneen markkinoinnin avulla voidaan luoda tunnettuutta tuotteesta tai palvelusta, herättää kiinnostusta, luoda asiakkuuksia ja lisätä asiakaspitoa. Se vaikuttaa myös myynnin kannattavuuteen.
Hyvin kohdennettu markkinointi asiakaspolun eri vaiheissa tehostaa myyntiä, parantaa asiakaskokemusta ja tekee liiketoiminnasta kannattavampaa. Me YIPI:llä teemme tämän perusteellisesti tutkimalla dataa. Siksi asiakkaamme onnistuvat markkinoinnissa!
Onnistunut markkinointi voi olla avain myyntisi kasvuun. Tässä muutamia asioita:
Markkinatutkimus ja ostajaprofiilit ovat markkinoinnin työkaluja, joilla voit ymmärtää kohdeyleisöäsi ja suunnitella kohdennettuja kampanjoita asiakkaidesi polun eri vaiheille.
Palvelujen tuotteistaminen tarkoittaa palvelun rakentamista ja paketointia tuotteeksi, jonka avulla yrityksesi voi tarjota asiakkaille selkeämmän ja kohdennetumman palvelukokonaisuuden. Hyvä tuotteistus erottaa sinut kilpailijoidesi joukosta.
Hinnoittelu on yksi tärkeimpiä markkinointikeinoja, joilla yrityksesi löytää tasapainon myynnin volyymin ja hinnan välillä, jotta se saavuttaa kannattavuuden tavoitteet.
Markkinoinnin suunnittelu tarkoittaa tulevaisuuteen suuntautuvaa prosessia, jonka avulla määrität markkinoinnin tavoitteet, kohderyhmät ja markkinoinnin keinonsa.
Markkinoinnin ulkoistaminen tarkoittaa, että yrityksesi antaa jonkin osan markkinoinnin tehtävistä ulkopuolisen yrityksen tai ammattilaisen hoidettavaksi.
Pohditko jotakin markkinoinnin konsultointiin ja myynnin kehitykseen liittyvää? Tässä kysymyksiä ja vastauksia aiheesta. Mikäli tarvitset enemmän apua, ota rohkeasti yhteyttä!
Ota yhteyttä 👋Myynnin kehityksen parantamiseen on useita eri keinoja, joista tärkeimmät ovat:
Markkinatutkimus tehdään keräämällä ja analysoimalla tietoa kohdeyleisöstä, kilpailijoista ja markkinaolosuhteista. Tämä voidaan tehdä esimerkiksi haastattelemalla asiakkaita tai tutkimalla tilastotietoja, asiakasdataa tai vaikkapa verkkosivujen analytiikkaa.
Markkinatutkimuksessa käytetään usein erilaisia tutkimusmenetelmiä, kuten kyselytutkimusta, havainnointia, kokeellista tutkimusta tai asiakashaastatteluja. On tärkeää valita oikeat menetelmät ja kysymykset tutkimukselle, jotta saadaan tarvittavat tiedot ja tulokset. Markkinatutkimuksen tekemisen lisäksi kannattaa varmistua siitä, että tietoa hyödynnetään. Esimerkiksi asiakaskyselyn tuloksia ei ole syytä laittaa pöytälaatikkoon, vaan niiden potentiaali saadaan irti esittelemällä ne esimerkiksi verkkojulkaisussa.
Ulkopuolisen markkinointikonsultaation hankkiminen voi olla hyödyllistä yrityksellesi, jos tarvitset apua markkinoinnin päätöksentekoon, suunnitteluun tai tekemiseen. Konsultaation avulla yrityksesi saa näkemystä eri toimialoilta sekä apua uusien näkökulmien löytämiseen.
Tämän lisäksi konsultaation avulla yritys voi saada aikaa ja resursseja keskittyä omiin tehtäviinsä. Kuitenkin, jos yritykselläsi on jo kokenut markkinointitiimi ja tarvittavat tiedot omassa organisaatiossasi, ei ulkopuolinen markkinointikonsultti ole välttämätön hankinta.
Myynnin kannattavuutta voidaan parantaa esimerkiksi keskittymällä korkean arvon tuotteiden tai palveluiden myyntiin. Lisäksi myynnin kannattavuutta voidaan parantaa kohdentamalla markkinointia tietyille asiakasryhmille, sekä luomalla heille tarjouksia ja kampanjoita, jotka houkuttelevat asiakkaita ostamaan palveluja. Erityisesti olemassa oleville asiakkaille myynti on helpompaa ja edullisempaa kuin uuden asiakkaan hankinta.
Strateginen markkinoinnin suunnittelu voi auttaa hallitsemaan myynnin kustannuksia ja löytämään tapoja markkinointiin, jotka madaltavat asiakashankinnan kustannuksia merkittävästi. Esimerkiksi hakukoneoptimointi on perinteisiin mainoskampanjoihin verrattuna hyvä investointi pitkällä aikavälillä, ja tuo hyvän tuoton sijoitetuille markkinointieuroille.
Voit löytää kilpailuetusi esimerkiksi tutkimalla kilpailijoiden tuotteita ja arvioimalla niiden vahvuuksia ja heikkouksia. Voit myös kysyä asiakkailtasi, mikä heidän mielestään on tärkeintä tuotteen tai palvelun valinnassa ja mitkä ovat heille tärkeitä tekijöitä. Hyödynnä dataa ja asiakaspalautetta määrittääksesi tuotteen tärkeimmät kilpailuedut ja käytä niitä hyväksesi myynnissä ja markkinoinnissa.
Tärkein kriteeri palvelun ja tuotteen hinnoittelussa on, että sen myynti on yrityksellesi kannattavaa, tai muun kannattavan tuotteesi tai palvelusi myyntiä edistävää toimintaa. Varmista oikea hinnoittelu laskemalla tuotteesi tai palvelusi kustannukset sekä tutki kilpailevia tuotteita ja niiden hintoja.
Ota huomioon asiakkaidesi maksuvalmius ja testaa erilaisia hinnoittelustrategioita siten, että hinnoittelu vastaa arvolupausta, jonka olet viestittänyt asiakaskunnallesi. Mikäli myynnistä on dataa pitkällä aikavälillä, kannattaa sitä hyödyntää hinnoittelun tukena.
Autamme verkkokauppiaita saamaan enemmän asiakkaita edullisemmalla asiakashankinnan kustannuksella.
Autamme palveluyrityksiä kasvattamaan tyytyväistä asiakaskuntaa, joka palaa aina uudelleen.
Hankimme urakoitsijoille enemmän keikkaa, jotta he voivat keskittyä tuottavan työn tekemiseen.
Tuomme myynnille lisää liidejä ja yhteydenottoja onnistuneemmalla markkinoinnilla.
Autamme yrittäjiä rakentamaan vakuuttavamman brändin, kun liiketoimintaa halutaan kasvattaa.
Tuemme markkinointitiimejä silloin, kun tärkeät projektit täytyy saada onnistumaan aikataulussa.
Kun valitset meidät markkinoinnin kumppaniksesi, saat käyttöösi monipuolisen kokemuksemme, nopean palvelun ja monia muita hyviä asioita, jotka takaavat huipputuloksia ja erinomaisen mainonnan tuoton:
Tilaa meiltä esimerkiksi seuraavat työt markkinointiin ja onnistu.
Oletko tuomassa markkinoille uutta tuotetta tai haluatko ymmärtää nykyistä tilannetta paremmin? Tilaa markkinatutkimus ja tiedät enemmän.
Tilaa Markkinatutkimus
Haluatko onnistua markkinoinnissa paremmin? Ilman huolellista suunnittelua onnistut vain tuurilla. Tilaa markkinoinnin suunnittelu meiltä ja onnistu.
Tilaa Markkinoinnin suunnittelupalveluja
Tarvitsetko lisäresursseja kiireavuksi tai haluatko säästää henkilöstön aikaa tuottavaan työhön? Me hoidamme markkinointia palveluna - kysy lisää.
Tilaa Markkinoinnin ulkoistamispaketti
Mikäli et ole varma mitä sinun kannattaisi tehdä markkinointisi osalta, saat meidän kokemuksemme tueksesi, jotta saat varmuutta tekemiseen.
Tilaa Markkinoinnin neuvontapalveluja
Räätälöimme markkinointipalvelumme sinun tarpeittesi mukaan. Valitse markkinoinnin kuukausipalvelumme tai kertaluonteinen projekti. Me autamme sinua onnistumaan!