Hakukoneoptimointi - asiakaslähtöistä kasvua
Haluatko saada lisää tyytyväisiä asiakkaita? Meidän kanssamme hakukoneoptimointi ja siihen liittyvä sisällöntuotanto onnistuu asiakaslähtöisesti!
Haluatko saada lisää tyytyväisiä asiakkaita? Meidän kanssamme hakukoneoptimointi ja siihen liittyvä sisällöntuotanto onnistuu asiakaslähtöisesti!
Hakukoneoptimointi (SEO) ja siihen liittyvä sisällöntuotanto ovat kulmakivi nykyaikaisen markkinoinnin toteuttamisessa.
Lyhyesti sanottuna hakukoneoptimoinnin tavoitteena on kehittää verkkosivustoa siten, että se palvelee asiakkaitasi paremmin. Näin erotut eduksesi kilpailijoista ja saat korkeamman hakutulossijoituksen Googlessa.
Hyvä hakutulossijoitus on paitsi kustannustehokasta markkinointia, mutta myös keino rakentaa luotettavuutta potentiaalisten asiakkaiden silmissä. Me YIPI:llä olemme nostaneet lukuisia yrityksiä parhaille hakutulossijoituksille.
Me YIPI:llä uskomme sisältökeskeiseen ja analyyttiseen hakukoneoptimointiin. Näistä se koostuu:
Avainsana- ja kilpailijatutkimus ovat tärkeitä markkinoinnin työkaluja, joiden avulla hakukoneoptimointi saadaan tehtyä laadukkaasti ja onnistuneesti.
Tärkeitä osa-alueita verkkosivuston optimoinnissa ovat käytettävyys ja käyttäjäkokemus (eng. UX, User Experience), sekä verkkosivuston sisällön optimointi.
Hakukoneoptimoitu sisällöntuotanto on sisällön tuottamista tavalla, joka tukee verkkosivuston näkyvyyttä hakukoneissa.
Linkkien rakentaminen ja takaisinlinkkaukset (eng. Backlink) toimivat hakukoneille merkkinä siitä, että sivustosi on relevantti ja luotettava. Tämä lisää sivuston liikennettä ja parantaa hakutulossijoitusta.
Verkkosivujen analytiikka ja jatkuva kehitys ovat tärkeitä tekijöitä verkkosivuston suorituskyvyn parantamisessa.
Pohditko jotakin hakukoneoptimointiin tai sisällöntuotantoon liittyvää? Tässä kysymyksiä ja vastauksia aiheesta. Mikäli tarvitset enemmän apua, ota yhteyttä!
Ota yhteyttä 👋Pääsemiseksi Google ykkössivulle, sivustollasi tulee olla laadukasta ja relevanttia sisältöä, hyvä verkkosivuston rakenne sekä käytettävyys. Näiden tekijöiden lisäksi verkkosivuston hakutulossijoitukseen vaikuttavat sisäisten linkkien rakentaminen ja ulkoinen hakukoneoptimointi. Tämä kaikki edellyttää aktiivista verkkosivujen analytiikan seurantaa ja sen pohjalta tehtyä jatkuvaa kehittämistä. Näiden osa-alueiden hallitseminen ja kehittäminen nostaa mahdollisuuksiasi päästä Googlen ensimmäiselle sivulle.
Hakukoneoptimoinnin hinta riippuu siitä, kuinka laaja hakukoneoptimointiprojekti on ja miten paljon siihen käytetään aikaa ja resursseja. Hinta on usein suoraan sidoksissa yrityksesi toimintaan ja siihen, mitä tuotteita myyt sekä mikä on toimialasi kilpailutilanne. Mikäli ala on hyvin kilpailtu, voi hakukoneoptimointi vaatia hyvin paljon tekemistä, jotta se onnistuu.
Nyrkkisääntönä hakukoneoptimoinnissa kannattaa pitää markkinointialan keskimääräistä tuntihinnoittelua, joka on 80-120 euroa tunnissa. Tämän pohjalta SEO-toimistot ja freelancerit suunnittelevat eri tyyppisiä kertaprojekteja ja kuukausihintaisia SEO-palveluja. SEO-palvelun hinta on jatkuvana palveluna muutamasta sadasta eurosta kuukaudessa, kun taas SEO projektin hinta voi olla useita tuhansia riippuen projektin koosta, laatuvaatimuksistasi ja tavoitteistasi.
Hakukoneoptimointi on mahdollista tehdä itse, mutta se vaatii paljon aikaa ja tietotaitoa. On tärkeää ymmärtää hakukoneiden algoritmit ja kuinka verkkosivuston sisältö, rakenne ja muut tekijät vaikuttavat niihin. Ilman tätä tietoa on vaikeaa saavuttaa korkeaa sijoitusta hakutuloksissa.
Lisäksi hakukoneoptimointi on jatkuva prosessi. Tämä tarkoittaa sitä, että verkkosivustosi kehitys vaatii jatkuvaa seurantaa ja päivitystä. Jos sinulla ei ole tarvittavia tietoja tai aikaa hakukoneoptimointiin, saattaa olla parempi valita ammattitaitoinen hakukoneoptimointitoimisto tai freelancer.
Parhaimmillaan hakukoneoptimointi tuottaa tuloksia jo muutamassa kuukaudessa, mutta joissakin tapauksissa tuloksien saavuttaminen voi viedä jopa vuoden ennen kuin merkittäviä parannuksia hakutulossijoituksissa voidaan havaita.
Hakukoneoptimointiprojektin tuloksellisuuteen liittyy oleellisesti toimialasi kilpailu ja avainsanat, joilla halutaan näkyä. Mikäli kilpailua on paljon, voi projekti vaatia paljon työtä, jotta sivusto saadaan näkyville. Tämän myötä myös hakukoneoptimointiin varatut resurssit vaikuttavat: mitä enemmän ja paremmin hakukoneoptimointia tehdään, sitä nopeammin ja parempia tuloksia voidaan saavuttaa.
Kun etsit hakukoneoptimointiin yritystä tai freelanceria, käy ensiksi läpi omat tarpeesi ja mitä haluat saavuttaa, jotta voit tehdä oikeanlaisen vaatimusmäärittelyn hakukoneoptimoinnin tekijälle.
Vaatimusmäärittelyn tekemisen jälkeen kartoita yrityksiä, joilla on tarpeisiisi ja budjettiisi nähden riittävät referenssit ja osaaminen hakukoneoptimointiin. Varmista myös aina hakukoneoptimointia tekevän tahon toimintatavat ja kuinka he raportoivat hakukoneoptimoinnin tuloksia sinulle, jotta saavutat tavoitteesi projektille.
SEO-sisällöntuotanto vaatii ennen kaikkea huolellista suunnittelua ja riittäviä resursseja, jotta hakukoneoptimointi onnistuu. Suunnittelun pohjalle tule aina tehdä avainsanojen ja kilpailijoiden tutkiminen, jotta voidaan tuottaa laadukasta sisältöä, joka näkyy hakukoneissa. Sisältöä tulee tehdä riittävästi ja riittävän usein, jotta Google ja muut hakukoneet indeksoivat sivustoasi paremmin.
Autamme verkkokauppiaita saamaan enemmän asiakkaita edullisemmalla asiakashankinnan kustannuksella.
Autamme palveluyrityksiä kasvattamaan tyytyväistä asiakaskuntaa, joka palaa aina uudelleen.
Hankimme urakoitsijoille enemmän keikkaa, jotta he voivat keskittyä tuottavan työn tekemiseen.
Tuomme myynnille lisää liidejä ja yhteydenottoja onnistuneemmalla markkinoinnilla.
Autamme yrittäjiä rakentamaan vakuuttavamman brändin, kun liiketoimintaa halutaan kasvattaa.
Tuemme markkinointitiimejä silloin, kun tärkeät projektit täytyy saada onnistumaan aikataulussa.
Kun valitset meidät hakukoneoptimointiin ja sisällöntuotantoon, saat käyttöösi monipuolisen kokemuksemme, nopean palvelun ja monia muita hyviä asioita, jotka takaavat huipputuloksia ja erinomaisen hakukonenäkyvyyden:
Tilaa meiltä esimerkiksi seuraavat työt hakukoneoptimointiin tai sisällöntuotantoon ja onnistu markkinoinnissa.
Auditoimme verkkosivusi hakukonenäkyvyyden, käyttäjäkokemuksen sekä tuotamme raportin, jonka pohjalta voit parantaa hakukonenäkyvyyttäsi ja menestyä kilpailussa.
Tilaa verkkosivujen auditointi
Tuotamme puolestasi hakukoneoptimoitua tekstiä verkkosivujen sisältösivuille ja blogiteksteihin. Tarvittaessa teemme kaiken sisältösuunnittelusta julkaisuun saakka.
Tilaa hakukoneoptimoitua tekstiä
Video- ja kuvasisällöt ovat tänä päivänä tärkeä erottautumistekijä niin hakukoneen, kuin asiakkaankin silmissä. Saat kauttamme videotiivistelmät ja muut räätälöidyt visuaaliset toteutukset.
Tilaa video- tai kuvasisältöä
Ulkoiset linkit parantavat sivustosi luotettavuutta ja lisäävät hakutulossijoituksia. Me autamme natiiviartikkelien kirjoittamisessa ja ulkoisten linkkien hankinnassa palveluna.
Tilaa natiiviartikkeli
Räätälöimme markkinointipalvelumme sinun tarpeittesi mukaan. Valitse markkinoinnin kuukausipalvelumme tai kertaluonteinen projekti. Me autamme sinua onnistumaan!