Palvelujen tuotteistaminen palveluna

Palvelujen tuotteistaminen palveluna

Onnistunut palvelujen tuotteistaminen lisää kannattavuutta.

Palvelun täytyy olla helppo myydä ja helppo ostaa. Kun palvelu on tuotteistettu onnistuneesti on ostajan helpompi ymmärtää monipuolinenkin palvelukokonaisuus.

Tietoa palvelujen tuotteistamisesta

Mitä palvelujen tuotteistaminen pitää sisällään?

Yksinkertaisuus lisää myyntiä

Tee palvelun ymmärtämisestä helppoa

Yksinkertainen on helppo ymmärtää. Asiakkaasi ovat vakuuttuneita tuotteen hyvästä laadusta, kun saat täytettyä palvelulupauksen, joka oli selkeästi kerrottu palvelukuvauksessa. Mikäli palkkaat myyjiä, on heille helposti ymmärrettävä tuote myös nopea opettaa ja saat kasvatettua liiketoimintaasi helpommin.

Ratkaise asiakkaan haasteet

Ratkaise asiakkaan haasteet

Palvelun tarkoituksena on ratkaista asiakkaan haasteet. Kun olet rakentanut palvelun asiakkaiden tarpeiden kautta, on hänelle helppo perustella miksi tuote tai palvelu kannattaa ostaa. Yksi ja sama palvelu voidaan paketoida kymmenillä eri tavoilla ja markkinoida eri asiakasryhmille kiinnostavasti.

Palvelujen tuotteistamisessa kannattavuus on etusijalla

Muista palvelun kannattavuus

Palvelun tuotteistamisessa kannattavuus on ykkössijalla liiketoiminnan kehittämisessä. Et varmastikaan halua tuottaa palvelua käyttämällä kallisarvoisia työtuntejasi siten, että et pysty kattamaan ihmisten palkkoja tai muita kustannuksia. Suunnittele hinnoittelurakenne siten, että se on win-win sinulle ja asiakkaallesi.

Palvelujen tuotteistaminen on kokonaisuus

Palvelujen tuotteistaminen on kokonaisuus

Parhaimmillaan hyvin tuotteistettu palvelu helpottaa eri henkilöiden työtä ja lisää kannattavuutta. Tämän lisäksi kun asiakaspolku on miellyttävä, saadaan rakennettua parempaa liiketoimintaa ilman, että palvelua tuotetaan kenenkään kustannuksella. Hyvä asiakaskokemus saa asiakkaat puhumaan toisilleen ja saat lisää asiakkaita.

Tuotteista palvelusi hyvin ja ylitä asiakkaan odotukset

Luo asiakkaallesi onnistunut palvelukokemus ja myy enemmän.

Joskus asiakas tietää mitä tarvitsee ja joskus ei. Hyvin tuotteistettu palvelu voi toimia perustasolla hyvin, mutta lisäpalvelut ja mahdolliset räätälöinnit antavat mahdollisuuden asiakkaan odotuksien ylittämiseen.

Kun asiakas saa tarvitsemansa ja vielä enemmän, on hyvästä palvelukokemuksesta mukava kertoa kavereille tai vaikkapa jakaa tarina sosiaalisessa mediassa. 

Onnistunut palvelujen tuotteistaminen lisää kannattavuutta. Kun haluat rakentaa menestyksekkään palvelukokonaisuuden, kysy meiltä lisää ja me hoidetaan palvelujen tuotteistaminen kuntoon palveluna!

Hyvä asiakaspalaute
“ YIPI on auttanut yritystämme monipuolisesti sivustojen kehittämisessä sekä kasvussa ja tuottanut laadukasta sisältöä niin sivuillemme, kuin myös somekanaviin. Yhteistyö on ollut mutkatonta ja toimivaa. Voin suositella palveluita hyvillä mielin! ”
Digio Logo
Digio Media Oy
Affiliate-markkinointiyritys
Asiakastarina

Asiakkaamme kertovat sen parhaiten.

Olemme asiakkaidemme strateginen markkinointikumppani. Autamme asiakkaitamme palvelujen tuotteistamisessa, sekä monessa muussa markkinoinnin osa-alueessa. Saat meiltä henkilökohtaista ja asiantuntevaa palvelua, joka tähtää aina hyviin tuloksiin.

Palveluihimme luottavat jo monet eri alojen toimijat.
SeahuntersMeilortProactSkene ryDigio MediaeCount
Palvelujen tuotteistaminen

Miten tuotteistan palveluni?

Etkö saa palveluitasi myytävään muotoon? YIPI auttaa sinua paketoimaan palvelusi helppoon ja ymmärrettävään muotoon

Vaihe 1

Nykytilanne ja tavoitteet

Kartoitetaan palvelusi nykytilanne ja mitä uusia mahdollisuuksia resurssiesi puitteissa löytyy sekä mitä halutaan saavuttaa.

Vaihe 2

Palvelun konseptointi

Kokeillaan uusia tulokulmia ja tarvittaessa testataan palvelua asiakasrajapinnassa, jotta saadaan oikeaa palautetta asiakkailta.

Vaihe 3

Valmis palvelu ja dokumentointi

Uusi palvelusi on valmis! Dokumentoidaan vielä palvelupolku ja tuotetaan siihen tarvittavat markkinointimateriaalit.

Usein kysytyt kysymykset

Lisätietoa palvelujen tuotteistamisesta.

Alla vastauksia yleisimpiin kysymyksiin palvelujen tuotteistamisesta, mahdollisimman yksinkertaisesti selitettynä.

Mitä palvelujen tuotteistaminen on ?

Palvelujen tuotteistaminen tarkoittaa sitä, että teet palvelustasi helposti ymmärrettävän sekä hyödyllisen kokonaisuuden asiakkaallesi. Palvelut on helppo myydä sekä ymmärtää myös yrityksen sisällä. Mitä paremmin tuotteistus on tehty, sitä vähemmän jää varaa väärinymmärryksille ja asiakas tietää heti mitä on ostamassa. Voi olla, että voit hyödyntää aktiivisen myyntisi resurssit paljon paremmin, kun palvelusi on tuotteistettu oikealla tavalla.

Voinko tuotteistaa palvelut itse?

Tottakai, voit tuotteistaa palvelusi niin pitkälle kuin itse haluat. Muistat vain ottaa kaiken huomioon ja miettiä miten helppo palveluita on ymmärtää. Kun tiedät mitä myyt, on asiakkaiden helppo ostaa. Käytä hyvää yhteistyökumppania, ystävää tai tuttavaa testinä palvelun myyntiin ja varmista hänen palautteensa kautta, että kaikki tieto on helposti esillä. Mikäli resurssit tai oma pää ei riitä kaiken miettimiessn, autamme mielellämme palvelujesi tuotteistamisen kanssa.

Miksi palvelut kannattaa tuotteistaa?

Palvelun täytyy olla helppo myydä ja helppo ostaa. Kun osaat palvelusi itse läpikotaisin, osaat vastata myös asiakkaita askarruttaviin kysymyksiin. Tuotteistamisen prosessi auttaa sinua katsomaan palveluitasi eri kantilta ja laajentaa ymmärrystäsi. Tuotteistamisen avulla palvelut on helppo myydä sja säästät aikaa, mikä kuluisi myyntiin tai myyjien kouluttamiseen.

Mistä tiedän tarvitseeko palveluni tuotteistamista?

Onko sinulla olemassa selkeää pakettia, mitä voit tarjota asiakkaillesi? Millä tavalla myyt palveluitasi? Kerrotko pitkiä jaarittelevia lauseita ilman, että siinä on mitään punaista lankaa? Et siis ole tuotteistanut palveluitasi. Jos palvelusi myynti onnistuu siitä tietämättömälle helpoilla paketeilla, on silloin mahdollisuus kasvattaa liiketoimintaa yksinkertaisella ratkaisulla. Palvelujen tuotteistaminen lisää myös kannattavuutta, kun myyt saman tyyppistä pakettiratkaisua ja tiedät miten se on historiassa toiminut, jolloin hinnoittelu on helpompaa.

Mitä palvelujen tuotteistamisessa tulee ottaa huomioon?

Kuvaile selkeästi mitä hyötyjä palvelustasi on asiakkaalle, kuka sen toimittaa, milloin, miten laskutus tapahtuu ja mitä kaikkea se pitää sisällään. Olet erittäin vahvoilla vastaamaan myyntiargumentteihin jos tiedät myös itse mitä myyt. Mieti kohderyhmääsi ja sitä millä tavalla he ostavat palveluitasi. Muotoile asiat juuri niin helppoon muotoon kuin mitenkään pystyt ja vältä vaikeita sanoja. Jos joku on epäselvää, voi se aiheuttaa kaupan menttämistä sekä huonoa ostokokemusta.

Kuinka paljon palvelujen tuotteistaminen maksaa?

Itse tehtynä palvelujen tuotteistaminen maksaa vain omaa aikaasi. Kuitenkin huonosti tehty tuotteistus voi maksaa maltaita, mikäli rakennat kannattamattoman tuotteen tai sellaisen joka ei mene kaupaksi. Voimme tehdä tuotteistamisen sinulle yhdessä sovitulla hinnalla. Teemme läpinäkyvää liiketoimintaa ja saat juuri sen mistä maksatkin. Suoraa hintaa ei ole antaa tuotteistamiselle, koska laajuus vaihtelee todella paljon. Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää!

Miten kauan kestää tuotteistaa palvelut?

Tuotteistamisprojektin laajuus liittyy siihen, miten monta erilaista palvelua myyt ja miten suurta toimintasi on. Yksinkertaisen palvelun tuotteistaminen voi olla muutaman päivän homma. Mikäli lopputulos ei miellytä kaikkia osapuolia, voi sen loppuun vienti olla pidempikin prosessi. Palveluna ostettu tuotteistaminen on huomattavasti nopeampaa ja yksinkertaisempaa, sillä ulkopuolinen osaa ajatella tuotettasi asiakkaiden näkökulmasta eikä ole niin sanotusti sokaistunut omalle asialleen.

Miten palvelujen tuotteistaminen auttaa myyjiä?

Helpot palvelupaketit on yksinkertaisia ymmärtää ja myydä. Kaikkiin kysymyksiin on jo vastattu ja myyjän ei tarvitse käyttää aikaa sinulta kyselyyn tai itseoppimiseen. Selkeät tuotteistetut palvelut mainoksissa tai netissä auttavat asiakasta ottamaan yhteyttä suoraan myyntiin ja toimivat siten myyntiä tehostavana apukätenä.

Ota yhteyttä

Tuotteistetaan palvelusi onnistuneeksi kokonaisuudeksi.

Etsitkö hyvää  kumppania palveluiden tuotteistamiseen  tai johonkin muuhun projektiin? Toteuta palvelujen tuotteistaminen palveluna kanssamme ja saavutetaan parhaat tulokset yhdessä. Ota yhteyttä!

Kiitos viestistäsi!
Hups! Jotain meni vikaan.