TikTok-viraali Kimpassa-kortit luottaa monikanavaiseen markkinointiin
Asiakastarinat

TikTok-viraali Kimpassa-kortit luottaa monikanavaiseen markkinointiin

TikTokissa suuren suosion saavuttanut Kimpassa-kortit luottaa sosiaalisen median lisäksi monikanavaiseen markkinointiin ja käyttää ulkoistettua Google-markkinointia kasvattaakseen näkyvyyttään ja saadakseen parhaan liikenteen verkkosivuille.

Itiswhatitis Oy

Helsinkiläinen kortti- ja lautapeleihin keskittynyt yritys, joka suunnittelee erilaisia keskustelua herättäviä pelejä pariskunnille, kaveriporukoille ja perheille.

  • Liikevaihto 4/2023 oli 299 000 €
  • Verkkokauppatilauksia on myyty yhteensä 20 000 kappaletta.

Haasteet

  • Google-markkinointia oli kokeiltu itse, mutta sitä ei oltu yhdistetty analytiikkaan, eikä toivottuja tuloksia saatu.

Ratkaisut

  • Hakusanamainonta
  • Shopping-mainokset
  • Youtube-mainonta
  • Mainonnan mittaaminen
  • Markkinoinnin konsultointi

Tulokset

  • Kampanja-aika 17.6.2023 - 9.11.2023.
  • Tilaukset lisääntyivät 58 %.
  • Verkkokauppaan palaavien asiakkaiden määrä nousi viidestä prosentista yhdeksään prosenttiin.

Avoimen keskustelun suunnannäyttäjä

Kimpassa-kortit tarjoaa pelejä, jotka on suunnattu erityisesti pariskunnille, mutta niiden joukosta löytyy pelejä ja tekemistä kaikkiin elämäntilanteisiin. Pelit johdattavat pelaajansa erilaisiin keskusteluihin sekä kilpailuihin ja ne tuovat piristystä niin koti-iltoihin kuin huippuluokan bileisiin. Somessa ja erityisesti TikTokissa Kimpassa-kortit on suurelle yleisölle tuttu, ja valikoima kehittyy jatkuvasti. Uusimpana tuotteena valikoimissa on Kimpassa Joulukalenteri, josta pariskunnat löytävät yhteensä 72 yllätystehtävää.

Kimpassa-kortit syntyivät, kun kaksi ystävää, Jani ja Tommi halusivat lopettaa kiusalliset hiljaisuudet ja lisätä sisältöä erilaisiin sosiaalisiin tilanteisiin. Ensimmäiset pelit julkistettiin keväällä 2022 ja erilaiset pelit ovat tavoittaneet jo yli 20 000 asiakasta. Vauhdin kiihtyessä ja asiakasmäärän kasvaessa YIPI on toiminut Kimpassa-verkkokaupan markkinoinnin parissa kesästä 2023 alkaen, vahvistamassa brändin tavoittavuutta monikanavaisesti erityisesti Googlessa.

Miksi monikanavainen markkinointi toimii parhaiten?

Asiakkaat odottavat saavansa palvelua niissä kanavissa, missä he viettävät eniten aikaa. Hyödyntämällä eri markkinointikanavien vahvuuksia, saadaan tuotteesta viestittyä kaikkein tehokkaimmin. Kimpassa-korteilla on sosiaalisen median markkinointi ja vaikuttajamarkkinointi vahvasti hallussa, mutta Google-markkinointiin kaivattiin lisää asiantuntemusta.

YIPI tarjosi Google-markkinoinnin palveluita parempien tuloksien saamiseksi. Tämän myötä tekemiseen on tuotu tarkempaa markkinoinnin analytiikkaa, jonka myötä konversioita on saatu entistä tehokkaammin. Yhtenä tärkeänä elementtinä verkkokaupalle otettiin käyttöön tärkeä mainostyyppi, Google Shopping-mainokset, jotta potentiaaliset asiakkaat löytävät erilaiset Kimpassa-tuotteet helpommin verkosta.

”Yhteistyö YIPIn kanssa on ollut helppoa, toimivaa ja tuloksellista heti alusta alkaen. Kommunikointi ja reagointi on nopeaa, työ laadukasta ja sovitusta pidetään kiinni. Olemme tyytyväisiä!”
-Tommi Kortman

Mikä TikTokissa toimii?

TikTok on tällä hetkellä yksi suosituimpia sosiaalisen median alustoja ja varsinkin monelle aloittavalle yritykselle se ensimmäinen ja helpoin tapa tuottaa sisältöä, sillä yritys ei tarvitse suurta seuraajakuntaa. Tarvitaan vain yksi viraalivideo, joka voi saada tuotteesi suuren yleisön nähtäville.

Viraalivideon luominen ei ole kuitenkaan helppoa, eikä markkinointia kannata laskea kokonaan sen varaan, vaan muita markkinointikeinoja tulee hyödyntää parhaan tuloksen saavuttamiseksi. Kimpassa-kortit osuvat TikTokissa juuri oikean kohderyhmän, eli 18-24–vuotiaisiin. Aitoa, ajankohtaista ja helposti samaistuttavaa sisältöä luomalla Kimpassa-kortit pääsivät TikTokissa videollaan jopa 2,5 miljoonaan näyttökertaan.

Piristystä parisuhteeseen ja illanistujaisiin

Kimpassa-korteissa on hauskoja, keskustelua ohjaavia kysymyksiä eri aihealueista. Tarkoituksena on jättää laitteet ja muut häiriötekijät sivuun ja keskittyä tärkeisiin aiheisiin. Pelaamalla voidaan jopa löytää asioita, mistä ei olla koskaan aiemmin keskusteltu.

Tarjolla on myös paljon paketteja ja digikortteja, mistä pelattavaa löytyy lapsille, perheille ja kaveriporukoille. Bileisiin sopivat Kimpassa Juomapelikortit, kisakatsomoon Lätkäpeli -korttipakka ja hääleikiksi Kimpassa Wedding Edition.

Tutustu tarkemmin Kimpassa-korttien valikoimaan kimpassakortit.com ja löydä lisää keskusteltavaa tilanteeseen kuin tilanteeseen

Itiswhatitis Oy

Helsinkiläinen kortti- ja lautapeleihin keskittynyt yritys, joka suunnittelee erilaisia keskustelua herättäviä pelejä pariskunnille, kaveriporukoille ja perheille.

  • Liikevaihto 4/2023 oli 299 000 €
  • Verkkokauppatilauksia on myyty yhteensä 20 000 kappaletta.

Haasteet

  • Google-markkinointia oli kokeiltu itse, mutta sitä ei oltu yhdistetty analytiikkaan, eikä toivottuja tuloksia saatu.

Ratkaisut

  • Hakusanamainonta
  • Shopping-mainokset
  • Youtube-mainonta
  • Mainonnan mittaaminen
  • Markkinoinnin konsultointi

Tulokset

  • Kampanja-aika 17.6.2023 - 9.11.2023.
  • Tilaukset lisääntyivät 58 %.
  • Verkkokauppaan palaavien asiakkaiden määrä nousi viidestä prosentista yhdeksään prosenttiin.

Sisällysluettelo

Asiakastarinat

Tutustu myös näihin asiakastarinoihin

Oppaat

Tutustu myös näihin oppaisiin

Ajankohtaista

Muut ajankohtaiset

Blogisisällöt

Tutustu myös näihin sisältöihin

No items found.

Haluatko onnistua markkinoinnissa?

Me autamme sinua onnistumaan ja kasvattamaan arvoasi verkossa.

Ota yhteys asiantuntijoihimme! 👇

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Yhteyshenkilömme uusille asiakkaille:
Joonas

Yleiset tiedustelut ja asiakastuki oman yhteyshenkilön kautta tai help@yipi.fi.
‍
Vastaamme yhteydenottoosi pääsääntöisesti heti seuraavana työpäivänä.