Verkkosivu-uudistus ja SEO-sisällöt paransivat näkyvyyttä Googlessa
Asiakastarinat

Verkkosivu-uudistus ja SEO-sisällöt paransivat näkyvyyttä Googlessa

Autoimme Etelä-Savon Työkonehuoltoa parantamaan digitaalista näkyvyyttään, tekemällä simppelin verkkosivustouudistuksen ja tuottamalla uusia blogisisältöjä heidän asiakkailleen luettavaksi. Otimme haltuun myös sosiaalisen median hallinnoinnin, jotta aikaa jää tuottavaan työhön.

Etelä-Savon Työkonehuolto

Yritys tarjoaa Mikkelissä raskaiden työkoneiden huolto- ja korjauspalveluita sekä tarjoaa liikkuvaa palvelua koko Etelä-Savon alueella.

  • Liikevaihto 12/2022 564 000 €.

Haasteet

  • Digitaalinen näkyvyys ei ollut toivotulla tasolla.
  • Hakukoneoptimoinnilla ei saatu tuloksia edellisen mainostoimiston kanssa.

Ratkaisut

  • Verkkosivu-uudistus
  • Markkinointi palveluna
  • Google Ads palveluna

Tulokset

  • Hakukoneoptimoidut sisällöt tuovat yli puolet verkkosivujen liikenteestä.
  • Jatkuvalla sisällöntuotannolla näkyvyys verkossa ja sosiaalisessa mediassa lisääntyi.

Raskaiden työkoneiden huoltoa vankalla kokemuksella

Etelä-Savon Työkonehuolto on raskaiden työkoneiden huolto- ja korjauspalveluja tarjoava yritys Mikkelissä. Etelä-Savon Työkonehuolto tarjoaa monipuolisia huolto- ja korjauspalveluita raskaalle kalustolle, kuten maatalous-, maanrakennus- ja metsäkoneille. 

Yrityksen asiakaslähtöinen palvelu ja nopea reagointikyky, esimerkiksi liikkuvan huoltoauton voimin, ovat olleet suuressa roolissa yrityksen menestyksessä. Näitä arvoja haluttiin viestiä entistä paremmin potentiaalisille ja nykyisille asiakkaille.

Verkkosivu-uudistus toteutettiin nopeasti asiakkaan toiveiden mukaan

Etelä-Savon työkonehuolto teki aiemmin yhteistyötä toisen mainostoimiston kanssa hakukoneoptimoinnin osalta. Yhteistyö ei toiminut, koska tuloksia ei yksinkertaisesti tullut ja sivustoa ei kehitetty asianmukaisesti. Tarvittiin muutos.

YIPI uudisti Etelä-Savon työkonehuollon yrityksen verkkosivut nopeasti asiakkaan toiveiden perusteella. Erityisen tärkeää oli keskittyä hakukonenäkyvyyteen, jotta sivusto löytyisi helpommin Etelä-Savossa raskaskonehuoltopalveluja tarvitsevien asiakkaiden Google-hauissa.

Vaikka hakukonenäkyvyys oli uudistuksen tärkein asia, samalla päivitettiin verkkosivun ilmettä yhtenäisemmäksi. Aloitusprojekti hoitui muutamassa viikossa, jonka jälkeen sisältömarkkinointia on kehitetty sekä sivuston uudessa ajankohtaista-osiossa, että sosiaalisessa mediassa.

Näkyvyyttä on tullut tasaisesti lisää sen verran, että asiakkaat löytävät Etelä-Savon työkonehuollon verkkosivut helpommin Googlesta. Tämän lisäksi sosiaalinen media pysyy ajantasaisena ilman, että yrityksen tarvitsee käyttää siihen itse työaikaa. Myös verkkosivujen tekninen puoli on jatkossa YIPI:n kokonaisvaltaisessa hoidossa näkyvyyden lisäksi.

Etelä-Savon työkonehuollon liikkuva huoltoauto

Sisältömarkkinointi on hyvän verkkonäkyvyyden perusta

Kun yrityksen verkkosivuja kehitetään, moni luottaa maksettuun mainontaan tai ostaa liian simppeleitä hakukoneoptimoinnin palveluja, joista ei loppupeleissä jää käteen mitään. Pelkkä avainsanojen muokkaus kerran vuodessa ei ole riittävä strategisen näkyvyyden rakentaja. 

Avainsanatutkimukseen perustuvaa, kattavaa tekstisisältöä tulee kirjoittaa riittävän aktiivisesti, jotta potentiaaliset asiakkaat voivat löytää heitä kiinnostavia aiheita. Tämä voidaan tehdä erillisessä blogiosiossa, kun verkkosivun perusrakenne on riittävä palvelemaan asiakkaan ostopolkua.

“Varsinkin hakukonenäkyvyyden osalta YIPI on todella asiantunteva ja tuntuu tietävän mitä tekee. Asiat hoituvat hienosti siten, että voin keskittyä omaan työhöni ja saan tukea markkinoinnissa aina tarpeen tullen. ”

Jatkuva sisällöntuotanto tuo menestystä pitkässä juoksussa

Mikäli taas luotetaan pelkkään maksettuun mainontaan, on näkyvyys täysin mitätön, kun mainosbudjetti käytetään loppuun. Siksi näkyvyyteen ja sisältömarkkinointiin tulee panostaa - mielellään jatkuvasti, jotta pysytään mukana trendeissä ja siten myös asiakkaille relevanttina vaihtoehtona.

Työkoneen varaosia

Kun sisällöntuotanto ei ole sinun juttusi, luota haamukirjoittajaan!

Mikä ihmeen haamukirjoittaja? Noh, haamukirjoittaja voi olla kuka tahansa sisällöntuottaja, joka kirjoittaa markkinointitekstit puolestasi ilman, että käytät siihen itse aikaa. Kunhan käyt aluksi läpi tavoitteet ja erityistoiveet, saat todennäköisesti parempia tuloksia kuin tekstit itse kirjoittamalla. Voihan se kuulostaa haastavalta ajatukselta mikäli palvelua ei ole ikinä ostanut, mutta usein haamukirjoittaja kykenee tuottamaan riittävän määrän tekstiä riittävän usein, mikä on usein hakukonenäkyvyyden kehittymisen elinehto. 

Muista toki huomioida ennen sisällöntuotannon palvelujen ostamista, että mikäli haluat näkyä hakukoneessa, täytyy kirjoittajan tietää mitä tekee. Me YIPI:llä erikoistumme erityisesti hakukoneoptimoitujen sisältöjen kirjoittamiseen, joten jos tarvitset siinä apua, ota yhteyttä!

Etelä-Savon Työkonehuolto

Yritys tarjoaa Mikkelissä raskaiden työkoneiden huolto- ja korjauspalveluita sekä tarjoaa liikkuvaa palvelua koko Etelä-Savon alueella.

  • Liikevaihto 12/2022 564 000 €.

Haasteet

  • Digitaalinen näkyvyys ei ollut toivotulla tasolla.
  • Hakukoneoptimoinnilla ei saatu tuloksia edellisen mainostoimiston kanssa.

Ratkaisut

  • Verkkosivu-uudistus
  • Markkinointi palveluna
  • Google Ads palveluna

Tulokset

  • Hakukoneoptimoidut sisällöt tuovat yli puolet verkkosivujen liikenteestä.
  • Jatkuvalla sisällöntuotannolla näkyvyys verkossa ja sosiaalisessa mediassa lisääntyi.

Sisällysluettelo

Asiakastarinat

Tutustu myös näihin asiakastarinoihin

Oppaat

Tutustu myös näihin oppaisiin

Ajankohtaista

Muut ajankohtaiset

Blogisisällöt

Tutustu myös näihin sisältöihin

No items found.

Haluatko onnistua markkinoinnissa?

Me autamme sinua onnistumaan ja kasvattamaan arvoasi verkossa.

Ota yhteys asiantuntijoihimme! 👇

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Yhteyshenkilömme uusille asiakkaille:
Joonas

Yleiset tiedustelut ja asiakastuki oman yhteyshenkilön kautta tai help@yipi.fi.

Vastaamme yhteydenottoosi pääsääntöisesti heti seuraavana työpäivänä.