Miten myydä enemmän SEO:n avulla?
Oppaat ja blogit

Miten myydä enemmän SEO:n avulla?

Ihmiset ostavat yrityksiltä joihin he luottavat. Yksi tapa rakentaa tätä luottamusta on esiintyä hakutulosten kärjessä asiaankuuluvilla avainsanoilla. Hakukoneoptimointi, eli SEO parantaa mahdollisuuksia päätyä kärkisijoille. Tässä artikkelissa kerromme miten SEO vaikuttaa myyntiin.

Tässä hakukoneoptimointi, eli SEO tulee kuvaan mukaan. Optimoimalla verkkosivustosi hakukoneita varten voit lisätä näkyvyyttäsi ja rakentaa luottamusta potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa, mikä johtaa myynnin lisääntymiseen.

Miten SEO voi auttaa myynnissä?

Kun asiakkaat etsivät tuotteita tai palveluja verkossa, he käyttävät erilaisia avainsanoja Google-haussa. Jos verkkosivustosi näkyy näiden hakusanojen ensimmäisten hakutulosten joukossa, sivustollesi klikataan todennäköisemmin pelkästään näkyvyyden puolesta. Toisaalta, sivustosi voi vaikuttaa luotettavammalta, kun se on hakutuloksissa korkealta.

Korkean sijoituksen saavuttaminen ei kuitenkaan ole helppoa. Hakukoneet käyttävät monimutkaisia algoritmeja määrittääkseen, mitkä verkkosivustot ovat merkityksellisimpiä tietyn haun kannalta. Ne muuttavat ja päivittävät näitä algoritmeja jatkuvasti, joten on haastavaa pysyä perässä. Tässä voi käyttää apuna SEO-asiantuntijaa tai selvittää itse asioita erilaisten verkkosivujen analytiikkatyökalujen avulla, joita kyseiset asiantuntijat käyttävät.

Hakukoneoptimoinnin, eli SEO:n avulla voidaan kehittää sivuston menestystä orgaanisissa, eli ilmaisissa hakutuloksissa. Optimoimalla verkkosivustosi hakukoneita varten voit saada sen todennäköisemmin näkymään korkeammalla hakutuloksissa merkityksellisillä hakusanoilla tehdyissä hauissa. Tämä puolestaan voi lisätä liikennettä ja myyntiä.

SEO ja myynnin kasvu kulkevat käsi kädessä

Mitkä asiat vaikuttavat hakutuloksien sijoitukseen?

On monia eri tekijöitä, jotka vaikuttavat verkkosivuston sijoittumiseen hakukoneissa. Jotta voit optimoida verkkosivustosi hakukoneita varten, sinun on ymmärrettävä, miten nämä algoritmit toimivat ja mitä voit tehdä verkkosivustosi sijoituksen parantamiseksi. Tässä kolme perusasiaa sivuston hakutulossijoitukseen vaikuttavista tekijöistä.

Sisällön laatu

Yksi tärkeä tekijä, joka vaikuttaa verkkosivuston sijoitukseen, on sen sisällön laatu, siksi SEO-sisällöntuotantoon kannattaa panostaa. Hakukoneet haluavat tarjota käyttäjilleen parhaat mahdolliset tulokset, joten ne suosivat sivustoja, joilla on laadukasta ja relevanttia sisältöä. Parantaaksesi verkkosivustosi sijoitusta sinun tulisi keskittyä luomaan hyvin kirjoitettua potentiaalisille ostajillesi kiinnostavaa sisältöä. Tämän lisäksi sisällön ja otsikkorakenteen tulee sisältää avainsanoja, jota ihmiset hakevat.

Sivuston toimivuus

Muita tärkeitä tekijöitä, jotka vaikuttavat hakusijoituksiin, ovat verkkosivuston ulkoasu, latausnopeus ja rakenne. Kaikki nämä seikat vaikuttavat siihen, miten helposti hakukoneet indeksoivat verkkosivustosi. Jos sivustosi on helppo indeksoida, se on todennäköisemmin korkeammalle sijalle.

Ulkoiset linkitykset

Voit myös parantaa verkkosivustosi sijoitusta rakentamalla linkkejä muilta verkkosivustoilta. Tämä osoittaa hakukoneille, että sivustosi on suosittu ja luotettava.

Verkkosivujen SEO lisää myyntiä

SEO rakentaa luottamusta ja uskottavuutta

Yksi tärkeimmistä syistä, miksi ihmiset käyttävät hakukoneita, on löytää luotettavia yrityksiä. Kun ihmiset näkevät yrityksesi näkyvän hakutulosten kärjessä, he pitävät sitä automaattisesti uskottavana ja luotettavana lähteenä - mikä antaa heille luottamusta tehdä kanssasi kauppaa

Toisaalta, jos verkkosivustosi on hakutulosten kolmannella sivulla, ihmiset eivät todennäköisesti edes löydä sitä. Ja vaikka he löytäisivätkin, he eivät todennäköisesti luota yritykseen, joka ei edes vaivaudu näkymään Googlen Toisaalta, jos verkkosivustosi on hakutulosten kolmannella sivulla, ihmiset eivät todennäköisesti edes löydä sitä. Ja vaikka he löytäisivätkin, he eivät välttämättä luota yritykseen, joka ei näy Googlen ensimmäisellä sivulla muiden luotettavien yrityksien joukosta.

Tästä näkökulmasta SEO voi olla uskomattoman hyödyllinen. Optimoimalla verkkosivustosi hakukoneita varten voit lisätä näkyvyyttäsi ja rakentaa luottamusta potentiaalisten asiakkaiden kanssa, mikä lisää myyntiä.

SEO johtaa kohdennetumpaan liikenteeseen

Kaikki verkkosivuston kävijät eivät ole samanlaisia. Jotkut kävijät vain selaavat eivätkä ole vielä valmiita ostamaan mitään. Toiset taas saattavat etsiä aktiivisesti sinun kaltaistasi tuotetta tai palvelua, mutta eivät ole vielä päättäneet tietyn tuotemerkin valinnasta. Ja sitten on niitä harvinaisia kävijöitä, jotka ovat jo myytyjä tuotteellesi tai palvelullesi ja etsivät vain parasta tarjousta

Ihannetapauksessa haluat enemmän jälkimmäisiä kävijöitä, jotka ovat valmiita ostamaan sen, mitä myyt. Ja juuri sitä hyvä SEO voi tarjota. Optimoimalla verkkosivustosi asiaankuuluville avainsanoille voit houkutella kävijöitä, jotka etsivät aktiivisesti tarjoamaasi, mikä lisää todennäköisyyttä, että he todella tekevät ostoksen tai ottavat sinuun yhteyttä.

SEO tuo kohdennettua liikennettä

SEO auttaa sinua voittamaan kilpailun

Jos et sinä et käytä SEO:ta, voit olla varma, että kilpailijasi käyttävät sitä. Ja jos he tekevät sen oikein, he näkyvät hakutuloksissa yläpuolellasi ja nappaavat kaiken potentiaalisen liikenteen. Siksi on niin tärkeää investoida hakukoneoptimointiin - se antaa sinulle mahdollisuuden kilpailla suurempia yrityksiä vastaan, joilla on isompi markkinointibudjetti. Maksettu hakukonemainonta on myös kallista, ja SEO on hyvä tapa saada markkinoinnin kustannuksia maltillisemmaksi.

SEO tarjoaa erinomaisen tuoton investoinneille

Yksi SEO:n parhaista puolista on se, että se tarjoaa erinomaisen sijoitetun pääoman tuoton (ROI). Toisin kuin monet markkinointistrategiat, joiden tulosten näkeminen voi viedä paljon aikaa ja rahaa, SEO voi alkaa tuottaa liikennettä ja liidejä lähes välittömästi. Ja kun verkkosivustosi alkaa sijoittua korkeammalle merkityksellisissä hakutuloksissa, näet kävijöiden ja liidien määrän kasvavan. Tämä kasvaa edelleen ajan mittaan, kunhan pysyt mukana ja toteutat SEO suunnitelmaasi systemaattisesti.

SEO on jatkuva prosessi, ei kertarykäisy

On tärkeää ymmärtää, että SEO on jatkuva prosessi, ei kertaluonteinen ponnistus. Jotta voit ylläpitää ja parantaa verkkosivustosi sijoitusta, sinun on työskenneltävä jatkuvasti sen parissa ja lisättävä uutta sisältöä, rakentaa uusia linkkejä ja parantaa verkkosivustoasi. Jos lopetat SEO-työn, verkkosivustosi alkaa laskea hakutuloksissa. Siksi verkkosivuston jatkuva kehittäminen on todella tärkeää.

Esimerkki SEO prosessista

Panosta hakukoneoptimointiin ja myy enemmän

Jos siis haluat myydä enemmän, panostaminen hakukoneoptimointiin on viisasta. Se auttaa sinua rakentamaan luottamusta ja uskottavuutta potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa ja houkuttelee samalla enemmän kohdennettua liikennettä verkkosivustollesi.

Ja mikä parasta, kun olet saavuttanut korkeat sijoitukset Googlessa, verkkosivustosi tuottaa liikennettä pitkälle tulevaisuuteen, mikä tuottaa yrityksellesi arvokasta jatkuvaa tuottoa.

Kiinnostuitko artikkelista? Tutustu ihmeessä muihin sisältöihimme ja lue vaikkapa laajempi artikkelimme Hakukoneoptimoinnista, niin tiedät vielä enemmän aiheesta.

Mikäli pidit ajatuksistamme erityisen paljon ja kiinnostuit palveluistamme, lähetä yhteydenottopyyntö ja keskustellaan yrityksesi markkinoinnista lisää!

Sisällysluettelo

Asiakastarinat

Tutustu myös näihin asiakastarinoihin

Oppaat

Tutustu myös näihin oppaisiin

Ajankohtaista

Muut ajankohtaiset

Blogisisällöt

Tutustu myös näihin sisältöihin

No items found.

Haluatko onnistua markkinoinnissa?

Me autamme sinua onnistumaan ja kasvattamaan arvoasi verkossa.

Ota yhteys asiantuntijoihimme! 👇

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Yhteyshenkilömme uusille asiakkaille:
Joonas

Yleiset tiedustelut ja asiakastuki oman yhteyshenkilön kautta tai help@yipi.fi.

Vastaamme yhteydenottoosi pääsääntöisesti heti seuraavana työpäivänä.